Obchodní řetězce loni investovaly do reklamy přes 2,5 miliardy korun

Praha - Obchodní řetězce loni do reklamy investovaly více než 2,5 miliardy korun, přičemž hlavní část jejich hrubých inzertních výdajů připadla na reklamu v televizi a tisku. Celkové hrubé výdaje zadavatelů reklamy loni v Česku činily 49,5 miliardy korun, takže obchodní řetězce se na nich podílely zhruba pěti procenty.     

Jedenáctka obchodních řetězců, které se umístily mezi stovkou největších zadavatelů, loni do reklamy podle údajů společnosti TNS Media Intelligence investovala bez slev, bonusů a vzájemných obchodů stejně jako v roce 2006 zhruba dvě miliardy korun. Necelých 600 milionů korun pak připadlo na dalších osm obchodních řetězců, které se umístily ve druhé stovce nejaktivnějších inzerentů.     

Nejvíce loni investovala do reklamy síť 52 prodejen se zahradní technikou a nábytkem, bazény a jízdními koly Mountfield, která za inzerci vydala 364,8 milionu korun, což bylo meziročně o zhruba čtyři miliony korun méně. Tržby společnosti Mountfield loni přitom podle odhadu společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod činily 3,4 miliardy korun. Druhá příčka patřila s hrubými inzertními výdaji 335,4 milionu korun síti 170 diskontních prodejen Lidl.  

Výdaje na reklamu v loňském roce výrazně zvýšily především sítě elektroprodejen. Například hrubé reklamní investice obchodů Datart loni vzrostly na 231,7 milionu korun ze 185 milionů Kč o rok dříve. Odhadované tržby 22 prodejen Datart loni činily 3,8 miliardy korun.     

Obchodníci investují do reklamy, aby obstáli v tvrdém konkurenčním boji, kvůli kterému v uplynulých letech český trh opustilo několik ztrátových obchodních řetězců. V roce 2005 odešel Julius Meinl, předloni jej následovaly francouzský Carrefour a německá Edeka.