Reklama na fabii je nejlepší na světě

Praha - Reklamní spot na Škodu Fabii získal Zlatého lva na mezinárodním reklamním festivalu v Cannes. Toto ocenění je v reklamní branži stejně důležité jako pro herce předávání Oscarů a pro sportovce olympiáda. Reklama, kterou připravila londýnská společnost Fallon, se ale pyšní i cenou British Television Advertising Craft Award, kterou vyhrála už v loňském roce. "Pečená" fabie boduje díky odvážnému nápadu. Nikdo předtím neudělal auto jako dort.

Televizní reklama, ve které skupina cukrářů upekla dort v podobě Škody
Fabie v životní velikosti, si rovněž odnesla cenu za nejlepší model a za nejlepší píseň. O lvy se v Cannes ucházelo 69 tuzemských prací. Mezi nimi uspěla jen agentura BBDO se svou kampaní pro Pizza Coloseum, která se probojovala do užšího výběru v kategoriích Promo a Media.  

České reklamní agentury si ale o lvech z Cannes mohou nechat jen zdát. Druhou cenu získala naposledy na počátku devadesátých let reklama na zubní pastu Colgate. Reklamní spot tehdy vyrobila česká agentura Young and Rubicam. Od té doby česká reklama v Cannes neboduje.

U většiny českých produktů je výjimečné, aby na ně dělaly reklamu zahraniční agentury, které se na rozdíl od těch tuzemských umí více odvázat.