Nejoblíbenější britské weby? MSN Messenger, eBay a Facebook

Londýn - Komunikační služba MSN Messenger, internetová aukční síň eBay a společenský web Facebook jsou třemi nejoblíbenějšími internetovými aplikacemi v Británii. Tuto informaci přinesl průzkum společnosti Nielsen Online. Podle něj se na zmíněných serverech soustřeďuje dohromady 15 procent veškerého času, který Britové stráví na internetu. Porazily tak i Gogole, který je s 2,6 procenty čtvrtý.

Nielsen Online měří brouzdání po internetu Britům na minuty a uvádí, že v průměru věnují této činnosti 34 miliard minut měsíčně, což je asi 560 minut (tedy něco přes devět hodin) na každého obyvatele včetně kojenců. Facebook přitom patří mezi weby, které s nárůstem návštěvnosti o 387 procent zaznamenaly nejrychleji rostoucí návštěvnost.

„Je neuvěřitelné, že navzdory tak obrovské různorodosti internetu, jen deset webů na sebe stahuje 30 procent provozu,“ komentoval výsledky v tiskovém oznámení analytik firmy Alex Burmaster. To znamená, že tisíce dalších provozovatelů bojují o srovnatelně podstatně menší zlomky času.

Mezi weby, které v Británii zaznamenaly za poslední měsíc největší přírůstky zájmu, je na prvním místě Facebook s růstem o 387 procent a web maloobchodního řetězce ASDA se zvýšením o 208 procent.