Cena sportovců na reklamním trhu po zisku medaile strmě vzroste

Praha - Cena novopečených zlatých olympioniků Davida Kosteleckého a Kateřiny Emmons na reklamním trhu podle expertů výrazně vzroste. Nebudou první ani poslední. Na svém úspěchu a poté slávě vydělává řada sportovců, kteří účinkují v nejrůznějších reklamách. Sportovní střelba ale obecně není příliš známým a populárním sportem.

Cena za případné účinkování jednoho či druhého zlatého střelce v některé z reklamních kampaní se tak zřejmě nevyrovná mnohem známějším českým olympijským vítězům Romanu Šebrlemu, Kateřině Neumannové či Štěpánce Hilgertové nebo „neolympionikům“, fotbalistům Petru Čechovi a Tomáši Rosickému.

Podle marketingového experta Daniela Koppla se z Emmons a Kosteleckého mohou stát hvězdy, ale jejich cena právě kvůli sportu, který dělají, nikdy nedosáhne toho, jak jsou oceňováni například fotbalisté. „Ani to, kdyby oba zpočátku nabídky odmítali, jim příliš nepomůže vyhnat nahoru svou cenu,“ je přesvědčen Koppl.

Sportovci se v Česku v posledních letech stali nedílnou součástí reklamních kampaní. Finanční odměna za jejich reklamní aktivity je ale přísně střeženým tajemstvím. Podle odhadů reklamních odborníků mohou úspěšní sportovci inkasovat až několik milionů korun. Nejvyšší částky dostávají právě olympijští vítězové či sportovci, kteří uspějí na mistrovství světa.