Syndikát novinářů varuje před prodejem Economie pochybnému majiteli

Praha - Syndikát novinářů ČR považuje prodej většinového podílu vydavatelství Economia současnému zájemci za znepokojivý. Bohaté vydavatelství má nově přejít do vlastnictví společnosti Mladá fronta, jejíž majitel je podle Syndikátu nevěrohodný. Problémem je neprůhledné hospodaření, z něhož není možné přesvědčivě určit, jakým způsobem bude nákup Economie financován. Podle některých českých a německých médií stojí za Mladou frontou ruští majitelé. Společnost však toto tvrzení popírá.

Syndikát celé jednání pečlivě sleduje a vyzívá zastupitele nakladatelství, aby jednání s Mladou frontou ihned přerušili. Zástupce Mladé fronty Michael Dědeček však popřel, že by jejich společnost vystupovala v roli zájemce o koupi akcií. Podle dřívějších informací měla být Mladá fronta potenciálním majitelem zhruba tříčtvrtinového podílu německé společnosti Verlagsgruppe v Economii. Mimo jí figurovalo na seznamu zájemců o vydavatelství Hospodářských novin či týdeníku Ekonom dalších 5 adeptů. Mladá fronta údajně nabídla nejvyšší sumu.    

„Výsledky podnikání Mladé fronty nejsou veřejně známy a je proto nejasné, z jakých prostředků financuje své prodělečné projekty, jako je například bezplatný deník E15, jehož ztráta se podle odborníků již pohybuje kolem sta milionů korun,“ míní syndikát. Výroky novinářského sdružení pobouzejí nejen místopředsedu představenstva Mladé fronty Michaela Dědečka, který pokládá zasahování sdružení do obchodního jednání za neoprávněné.

Investorem Mladé fronty je podle dřívějších informací americký fond European Financial Services (EFS) se sídlem v USA. Podle některých médií má ale fond sídlo na karibském ostrově Dominika. Kromě Syndikátu je obchodní jednání ohledně nového vlastníka kritizováno také prestižními německými deníky. Frankfurter Allgemeine Zeitung dokonce považuje nakladatelství Mladá fronta za výrazně ztrátové.

Mladá fronta, jež nemá nic společného s deníkem Mladá fronta dnes, stojí za vydáváním ekonomického deníku E15 a řadou časopisů jako MF Plus, Juicy, Lidé a země, Strategie, For Men nebo Zoom. Obrat loni dosáhl podle Dědečka 800 milionů korun, v letošním roce je odhadován až na 1 miliardu korun.