Olympijské hry v Pekingu překonaly rekord v televizní sledovanosti

Monako - Olympijské hry v Pekingu vytvořily světový rekord, a to ne ve sportovní disciplíně, ale v televizní sledovanosti. Největší sportovní akci roku viděly přostřednictvím obrazovky 4,7 miliardy lidí, což je o dvacet procent více než před čtyřmi lety v Aténách. Údaje byly zveřejněny na setkání programových expertů v Monaku.

„Překonalo to všechny rekordy. V kvalitě i kvantitě,“ uvedl Roland Favre, bývalý prezident Radia France. I ve Spojených státech se sledovanost OH dostala na historické maximum, především díky plaveckému králi her Michaelu Phelpsovi. Olympijské vysílání stanice NBC si zapnulo během 17 dnů dohromady 214 milionů lidí, tedy víc než u jakékoli sportovní akce v minulosti.

Americká NBC byla úspěšná i na internetu

Stanice NBC dále bodovala i na internetu, kde na svém oficiálním webu zaregistrovala denně několik desítek milionů kliků. „Třiadevadesát procent těchto uživatelů se pak dívalo na olympiádu v televizi. Takže internet byl pro naše vysílání něco jako trychtýř,“ vysvětlil David Neal z NBC.

NBC za exkluzivní práva pro americký trh zaplatila v přepočtu 588 milionů eur, tedy zhruba 15 miliard korun, přičemž příjmy se vyšplhaly ke 720 milionům eur, tedy 18,5 miliardy korun. Cena půlminutového reklamního spotu stoupla v porovnání s Aténami o deset procent na 493 tisíc eur, tedy 12 a půl milionu korun.