Stejnou cílovou skupinu mělo v minulosti podobně zaměřené rádio Akropolis, za kterým stálo České vysoké učení technické v Praze, nebo vzduchem šířené komerční rádio Student z Brna. Rádio Akropolis však ukončilo provoz, komerční rozhlasová stanice Student změnila formát.
Program Rádia R ovlivní i posluchači
„My na rozdíl od nich nebudeme závislí na penězích z reklam. Počítáme se vznikem systému sponzorů, čekáme také na přidělení grantu z Evropské unie,“ řekla marketingová vedoucí Rádia R Zuzana Šebestová.
Nové internetové rádio vysílá na adrese www.radio-r.cz v pilotním režimu již od října letošního roku. V jednom okamžiku jej poslouchalo nejvýše deset lidí. Šebestová očekává, že po spuštění marketingové kampaně poslechovost rádia prudce vzroste. „Definujeme se jako komunitní rádio, takže náš program bude značně ovlivňovat vzájemná interakce s posluchači,“ dodal programový dramaturg rádia Jan Motal.