Výrobce prádla Sloggi „oceněn“ za reklamu nejvíc ponižující ženy

Londýn - Za reklamu, která byla v loňském roce nejurážlivější pro ženy, byla označena fotografie ženského pozadí, které ve skrovných kalhotkách proráží obal a je doprovázeno textem "ve vašem obchodě za zaváděcí ceny" . Tento titul jí udělilo francouzsko-švýcarské feministické sdružení Hlídací feny. Jde o reklamu švýcarského výrobce prádla Sloggi. Podle Hlídacích fen tento obrázek propaguje pornografii a prostituci.

Kritiku sklidila i reklama, na níž si nahá žena klečící v pozici římské vlčice i s malými Romulem a Remem pod sebou dopřává šálek kávy Lavazza. Hlídací feny tomu vytkly „bezdůvodnou nahotu, která nemá nic společného s propagovaným výrobkem“.

Zvláštní cenu za nejvíc sexistickou reklamu roku dostala francouzská automobilka Renault. Jsou na ní muž a žena v posteli, přičemž on čte časopis o novém kombi Renault Clio a ona dětský magazín, to vše doprovázeno sloganem „Štěstí nikdy nepřichází samo“.