Twitter prý dostane hlavní „roli“ v nové televizní show

New York - Internetová sociální síť Twitter, s jejíž pomocí vedou uživatelé mikroblog, ve kterém přes počítač a mobilní telefony sdělují, co právě dělají nebo o čem přemýšlejí, se rozhodla využít své stoupající popularity po celém světě v improvizované a interaktivní televizní soutěži. Její účastníci se s pomocí twitterování vydají po stopách známých osobností. Fenomén Twitteru se šíří také v České republice, kde si ho oblíbil například publicista Miloš Čermák.

„Twitter v současnosti představuje neuvěřitelný technologický a kulturní fenomén,“ prohlásila producentka pořadu Amy Ephronová. Připravovaná televizní série podle ní bude prvním pokusem, jak dostat bezprostřednost Twitteru na televizní obrazovku. „Zachytí to, co je na twitterování nejlepší, a současně to bude i přitažlivá televizní show,“ uvedl Noah Oppenheim z producentské společnosti Reveille. Kvůli nadcházejícím jednáním s distributory však tvůrci nechtěli prozradit žádné další detaily a neodtajnili ani samotný název soutěže.

Twitter funguje od roku 2006

S nápadem založit bezplatný prostor pro rychlou a jednoduchou komunikaci přišla v roce 2006 společnost Obvious. Twitter funguje na bázi krátkých textů do 140 znaků, které autor rozesílá pomocí internetové sítě do jiných počítačů či mobilních telefonů. Uživatelé spolu mohou takto twitterovat, neboli „štěbetat“, o nejžhavějších novinkách či jejich aktuálním náladovém rozpoložení. „Teď se samozřejmě hodně řeší vajíčková kampaň, politika, jinak tam každý řeší svoje problémy,“ dodal v České televizi publicista Miloš Čermák, který si Twitter oblíbil.

Miloš Čermák představuje Twitter:

0„Představuje možnost nahlížet do cizích myšlenek a nechat nahlédnout do svých myšlenek, je to kombinace exhibicionismu, voyerismu a takových těch všech vlastností, které byly vždy hnací silou těchto internetových služeb.“


S více než pěti miliony uživateli se Twitter řadí mezi nejrychleji rostoucí mezinárodní projekty. Jsou do něj zapojeny i slavné osobnosti jako spisovatel Paulo Coelho, americký prezident Barack Obama nebo zpěvačka Britney Spearsová. I podle ankety Studia 6 zatím existuje více lidí, kteří tento projekt neznají. „Mnoho lidí prý Twitter vyzkouší, až 60 procent pak od něj odchází, nemají potřebu vystavovat svoje myšlenky a číst si jiné,“ vysvětluje oblibu Twitteru, která je prozatímně menší, nežli například jeho „kolegy“ Facebooku, Čermák.

„Facebook je klub, musíte vztah uzavřít oboustranně, Twitter je otevřený, můžete někoho číst, ale už ho nemusíte zajímat vy,“ podotýká Miloš Čermák, který se o novinky ve světě informačních technologií zajímá dlouhodobě a před mnoha lety spolupracoval s Milanem Šímou na pořadu České televize Zavináč, který přibližoval veřejnosti problematiku internetu. Facebook je prý podle Čermáka mnohem složitější. „Je to sociální síť v pravém slova smyslu, Twitter je velmi jednoduchý, základní způsob komunikace,“ uzavírá téma nového komunikačního fenoménu Čermák.