Jackson se po smrti dostal mezi nejsledovanější mediální témata

Austin - Michael Jackson, ikona světového zábavního průmyslu, se 72 hodin po smrti dostal mezi nejsledovanější příběhy od začátku století. Na Jacksonově případu se také ukázalo, jak roste rozdíl mezi médii na internetu a mimo něj. Zpěvák, označovaný za "krále popu", za tři dny po smrti vyskočil ve světovém měřítku na devátou příčku tištěných a elektronických médií. A na internetu, mezi blogy a v sociálních médiích obsadil hned druhé místo za Barackem Obamou a jeho působením v Bílém domě. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla agentura Global Language Monitor.

Zmínky o Jacksonovi v tradičních médiích jsou v tisících. Odkazy na internetu jdou do milionů. Autoři analýzy sledovali zpravodajské informace za prvních 72 hodin po zpěvákově smrti. Vedle Jacksona a Obamy patří mezi nejsledovanější události tohoto desetiletí válka v Iráku, olympiáda v Pekingu, finanční krize či dopad hurikánu Katrina.

Zmínky o Obamovi jsou pětkrát častější než o Jacksonovi. Smrt zpěváka ale vyvolala více než dvakrát větší zájem než začátek války v Iráku v roce 2003, vyplývá z průzkumu Global Language Monitoru.