Nový billboard ukáže kolemjdoucím, co chtějí vidět

Tokio – Marketing v Tokiu získal zcela nový charakter. Od nynějška to totiž není člověk, který se na reklamu dívá. Naopak, reklama sleduje jeho. Jde o elektronický billboard, který pomocí kamer zjistí, zda se na něj dívá muž či žena a jak jsou staří. Tomu pak přizpůsobí obsah reklamy. Tím ale jeho úloha nekončí. Počítačový program zajímá, jak dlouho se na billboard kolemjdoucí dívají a jak se přitom tváří. Výsledek program pošle inzerující firmě.

„Marketing teď může být mnohem adresnější, dává nám to něco, co bychom normálně nemohli zjistit. Zájem je z celého světa,“ uvádí Junko Amagai, inženýrka ze společnosti NEC, která technologii vyvinula. Příští generace systému budou navíc ještě přesnější. Zatím se program odchyluje od skutečného věku až o 10 let.

Zaměření reklamy na přesnou skupinu zákazníků je velmi důležité. Interaktivní reklama může být v tomto ohledu průlomová. Ozývají se ale i nespokojené hlasy, které tvrdí, že celý systém připomíná Velkého bratra. Společnost NEC ale nesouhlasí. Lidé jsou totiž na kamery upozorněni a jejich obličeje se neukládají. Podle společnosti tak rozšíření digitální reklamy nestojí nic v cestě.

Reportáž Jana Hreňa (zdroj: ČT24)

Kosuke Yamauchi, mluvčí společnosti NEC:

„Do tří let bude reklamy, jako je tato, zhruba 10 procent. Celosvětově.“

Nová technologie nyní míří do Spojených států. Začne se tam zkoušet už na jaře.

Vydáno pod