Tokio – Marketing v Tokiu získal zcela nový charakter. Od nynějška to totiž není člověk, který se na reklamu dívá. Naopak, reklama sleduje jeho. Jde o elektronický billboard, který pomocí kamer zjistí, zda se na něj dívá muž či žena a jak jsou staří. Tomu pak přizpůsobí obsah reklamy. Tím ale jeho úloha nekončí. Počítačový program zajímá, jak dlouho se na billboard kolemjdoucí dívají a jak se přitom tváří. Výsledek program pošle inzerující firmě.
Nový billboard ukáže kolemjdoucím, co chtějí vidět
„Marketing teď může být mnohem adresnější, dává nám to něco, co bychom normálně nemohli zjistit. Zájem je z celého světa,“ uvádí Junko Amagai, inženýrka ze společnosti NEC, která technologii vyvinula. Příští generace systému budou navíc ještě přesnější. Zatím se program odchyluje od skutečného věku až o 10 let.
Zaměření reklamy na přesnou skupinu zákazníků je velmi důležité. Interaktivní reklama může být v tomto ohledu průlomová. Ozývají se ale i nespokojené hlasy, které tvrdí, že celý systém připomíná Velkého bratra. Společnost NEC ale nesouhlasí. Lidé jsou totiž na kamery upozorněni a jejich obličeje se neukládají. Podle společnosti tak rozšíření digitální reklamy nestojí nic v cestě.
Kosuke Yamauchi, mluvčí společnosti NEC:
„Do tří let bude reklamy, jako je tato, zhruba 10 procent. Celosvětově.“
Nová technologie nyní míří do Spojených států. Začne se tam zkoušet už na jaře.