Fridrich: Nemám rád slovo strop, pořád se dá něco zlepšovat

Praha - Zpravodajská stanice ČT24 slaví páté narozeniny. Za tuto dobu mohli diváci vidět zhruba 40 tisíc hodin zpravodajsko-publicistického vysílání. Co nového stanice chystá a jaké změny připravuje, o tom mluvil v Interview ČT24 ředitel zpravodajství České televize Milan Fridrich. „S vysíláním ČT24 jsem relativně spokojen, jenom za duben bez posledního dne dosahuje průměrné denní sledovanosti 3,31 procenta z celého televizního trhu. To je skutečně hodně, protože v evropském měřítku a kontextu, kdy zpravodajská stanice dosahuje dvou procent, se to považuje za obrovský úspěch,“ řekl. Diváci podle něj od ČT24 chtějí mimořádné vysílání, profesionálně zpracované velké akce a profesionalitu a nestrannost moderátorů.

Na druhou stranu Fridrich není spokojen s tím, že se nepodařilo najít odpovídající moderní technologické zázemí. To by totiž zcela revolučně změnilo jak studia ČT24, tak pracovní prostředí pro redaktory a moderátory. „Všichni, kteří pracujeme v ČT24, se musíme snažit o to, abychom získávali nové diváky, a tím ospravedlňovali smysl veřejné služby, který je důležitý. Diváci totiž potřebují veřejnou službu, platí si ji, a proto se na ni také dívají,“ dodal Fridrich.

Podle ředitele si stanice ČT24 k narozeninám nadělila práci, protože už tři týdny běží její restrukturalizace. „Já jsem byl jmenován jako vedoucí restrukturalizace programu ČT24. Začali jsme pracovat na tom, aby naše stanice měla v následujících třech letech stabilní financování, aby se nastavila její struktura v nové řídící struktuře ČT tak, aby to bylo co nejefektivnější. Čtyřiadvacítku se snažíme profilovat na tvářích,“ vysvětlil Milan Fridrich.

Milan Fridrich

0Restrukturalizace by měla splnit dva hlavní úkoly. Za prvé velmi ostře vyprofilovat ČT24, což děláme už nyní. Za druhé je důležité mít maximální efektivní provoz, ve kterém vyjdu s penězi, které ČT bude mít pro to, aby financovala zpravodajství, a samozřejmě vyjít s lidmi, které k tomu mám. Případně, pokud se vytvoří nové technologické prostředí, tak se bude muset nově nadefinovat, které profese potřebuji, které lidi využiji jinak, apod. To jsou ale všechno věci v teoretické rovině, letošního roku se netýkají.


Dle slov Milana Fridricha dostanou diváci v horizontu tří let rozhodně vyprofilovanější a interaktivnější stanici ČT24. Ta se bude snažit maximálně využít nové technologie, sociální sítě a média nebo internetové aplikace. „Chceme, aby byla čtyřiadvacítka vnímána jako informační zpravodajský produkt, který se dá pustit v televizi, v mobilu, na internetu,“ dodal.

Milan Fridrich
Milan Fridrich