Google zápasí s Facebookem, skupuje herní tvůrce

New York - Hry na Facebooku hrají miliony lidí po celém světě. Proto si na ně políčila světová internetová jednička Google, která skoupila hned tři vývojářské firmy. Google tak zkouší další cestu, jak uspět v sociálních sítích a zpomalit rozjetý Facebook. Na této scéně se mu totiž dlouhodobě nedaří. Oblast je velice lákavá, protože se v ní má letos protočit reklama za víc než tři miliardy dolarů.

Společnost Google skoupila tři firmy, které dělají úspěšné hry pro Facebook. Například společnost Zynga, stojící za populárními hrami jako Farmville nebo Mafia Wars, utržila jen za první polovinu letošního roku 350 milionů dolarů. Rovná polovina je přitom čistý zisk. Google tak pokračuje v nákupech nadějných projektů, za které už od roku 2001 utratil přes sedm miliard dolarů.

„Google rozhodně není z hlediska sociálních sítí nováčkem, začínal tam mnohem dříve, než jsme o nějakém Facebooku slyšeli. Ale zatím se mu nepodařilo všechny jeho funkce spojit do jedné, kterou by uživatelé přijali,“ uvedl redaktor serveru Technet.cz Pavel Kasík.

Reportáž Jana Beránka (zdroj: ČT24)

Sociálním sítím vládne Facebook vedený Markem Zuckebergem. Ten už s půl miliardou uživatelů dohnal Google v návštěvnosti. Zatím však neví, jak svůj úspěch zpeněžit. Google zároveň před sociálními sítěmi varuje. „Cokoliv ve věku YouTube uděláte, může na vás někdo později v životě vytáhnout. Nevím, zda společnost dostatečně chápe, jaké následky může mít, když jsou všechny údaje o určité osobě přístupné a kdokoli se k nim může kdykoliv dostat,“ upozornil generální ředitel Googlu Eric Schmidt.

Ochrana soukromí je totiž téma, se kterým Google dlouhodobě zápasí. Protesty veřejnosti v poslední době vyvolává především služba StreetView, která fotí ulice velkých měst.

Vydáno pod