Social Marketers Summit: Sociální sítě frčí

Praha – Sociální sítě se staly pro většinu lidí nedílnou součástí jejich životů. Ani Češi nejsou výjimkou a mnozí z nich tráví na Facebooku, Twitteru nebo serverech jako Lidé.cz či Spolužáci.cz desítky minut každý den. Co všechno sociální sítě nabízejí, kam směřují a jak toho využít pro zábavu i byznys, bylo náplní prvního ročníku konference Social Marketers Summit. Svoje zkušenosti zde prezentovala i Česká televize, která je v české mediální krajině lídrem v této oblasti.

Summit se zaměřil na čtyři hlavní témata: současnou situaci v oblasti sociálních sítí a komunit, public relations v prostředí sociálních médií, kreativitu a zábavu, monetizaci sociálních sítí a aplikací a s ní spojenou problematiku trackování uživatelů a analyzování jejich činnosti. „Jsem rád, že jsme dokázali navrhnout a namixovat témata tak, že lidi zaujala a na summit přišli,“ pochvaloval si účast tří stovek účastníků spoluoganizátor konference Pavel Hacker.

Velmi inspirativní byli zahraniční hosté, zejména Erika Swallow z Mashable.com, která představila například projekty fungující v zámoří na bázi lokace lidí. Tento trend je však zatím v Evropě v plenkách. Všichni řečníci se nicméně shodli, že klíčem k úspěchu na sociálních sítích je kvalitní a zajímavý obsah a pravidelná, osobní a přirozená komunikace s uživateli. Pravidelné sledování sociálních sítí odborníci také doporučují jako firemní nástroj pro identifikaci hrozeb. Nespokojenost jednotlivců ventilovaná v krátkých statusech na Twitteru či Facebooku totiž může pomoci ke včasnému podchycení potenciální nespokojenosti velkého množství zákazníků.

Video Reportáž Jana Beránka a rozhovor s Thorbjőrnem Warinem
video

Reportáž Jana Beránka a rozhovor s Thorbjőrnem Warinem

Zástupce Nových médií ČT a specialista na nová média Tomáš Hodboď zase prezentoval aktivity ČT na poli sociálních sítích a interaktivity s diváky. Představil interaktivní pořad Hyde Park a systém spolupráce s diváky, speciál Otázek Václava Moravce pro komunální volby Řekněte to! a také prezentoval spolupráci s fanoušky na Facebooku a Twitteru. „Sílu a unikátní využití sociálních sítí jsme poznali zejména o povodních, kdy se lidé na facebookové stránce ČT24 navzájem v reálném čase informovali, jaká je situace v jednotlivých zatopených obcích,“ uvedl Hodboď s tím, že se tak díky ČT24 podařilo dát unikátní prostor občanské žurnalistice.