Fridrich na chatu ČT24: Nová média jsou budoucností ČT

Praha – Kam se bude ubírat zpravodajství ČT24 na internetu, jak budou vypadat další aktivity na sociálních sítích a kdy se na internetu objeví také stránky ostatních okruhů České televize? Právě na tyto otázky dnes odpovídal na chatu ředitel Nových médií ČT Milan Fridrich. Kromě pracovních plánů prozradil i pár osobních informací – například, že je přirozený blondýn.

Stěžejním tématem otázek byla náplň Nových médií ČT a jejich budoucích aktivit. „Nová média jsou ratolestí, kterou porodila digitalizace. ČT musí mít adekvátní weby, které budou korespondovat s programy, a bude z nich snadné vytvořit aplikace pro hybridní vysílání tzv. HbbTV. Nová média také znamenají připravit ČT pro uživatele mobilních platforem, na nichž se pohybují především mladí lidé. Klasický televizní program je tedy nutné “zmobilnit„. ČT také musí svoji existenci dobře komunikovat a prezentovat nejen na webu a v marketingu, ale také na sociálních sítích, což není a nebude pouze Facebook. K tomu je nutné dobře navrhnout strategii a také proškolit zaměstnance ČT, aby chápali, k čemu je důležité pro ČT sociální médium a jak jí může pomoct přežít v multimediálním světě sociálních sítí příštích dekád,“ nastínil hlavní úkoly Fridrich s tím, že komplexní strategii nových médií pro následující tři roky má hotovou a představí ji během podzimu.

Fridrich také potvrdil, že jednotlivé internetové stránky České televize projdou razantní obměnou: „Novou hlavní stranu ČT chceme spustit od ledna 2011. K tomuto datu vzniknou i specializované stránky ČT1 a ČT2. Na jaře příštího roku chystáme nový vizuál a nové pojetí zpravodajského portálu ČT24 a také sportovního portálu ČT4.“

Přečtěte si celý on-line rozhovor s Milanem Fridrichem.

Diskuze přes Facebook kultivují dialog

Milan Fridrich se nevyhnul ani tématu diskuzí, které na portálu ČT24 probíhají výhradně přes rozhraní Facebooku. „Chceme debatu a chceme názory na webu ČT a portálu ČT24. Nechť jsou ale tak otevřené a jasné jako v pořadu Hyde Park. Tam také lidé mluví za sebe a posílají vzkazy přes sociální sítě a nebojí se,“ napsal Fririch. Je podle něj třeba internet kultivovat, neboť původní diskuze se často zvrhávaly pouze ve snůšku anonymních nadávek.

Nová média jsou podle Fridricha tím, co má v ČT velkou perspektivu, a to navzdory lidem, kteří zpochybňují aktivity veřejnoprávního média na poli internetu. „Zákon dokonce ČT určuje, že musí divákovi dávat multimediální doplňkové služby, které souvisejí s programem ČT. Pokud má být ČT relevantní i pro uživatele za 10 až 20 let, musí být multimediální a v nových médiích nabízet s veřejnoprávním obsahem to, co lidé chtějí a jak to chtějí. Stejně jako nelze vysílat černobíle a 4:3 a myslet si, že zastavím technologický pohyb, tak si nelze myslet, že je možné někde držet klasickou televizi bez multimediálního obsahu,“ uzavřel Fridrich.