Nejlepší firemní web má Česká pošta

Praha - Vítězem devátého ročníku žebříčku firemních internetových prezentací WebTop100 se staly stránky České pošty. Rozhodla o tom porota, která každoročně hledá bezchybné, ale i odstrašující příklady podnikových webů. V kategorii Marketingová trefa porotci ocenili e-shop Hodinky.cz. Cenu za nejlepší design si odnesli tvůrci stránek pro plzeňský pivovar Groll. Překvapením byl neúspěch gigantů na trhu, například společnosti ČEZ nebo telefonních operátorů T-Mobile a Vodafone. Tyto firmy na první příčku v žádné kategorii nedosáhly.

Jako uživatelsky nejpříjemnější byly vyhlášeny stránky Amilocar.cz, které umí vybrat auto na míru. Body sbírala i on-line vinotéka Global Wines. Absolutním vítězem napříč kategoriemi byla Česká pošta. „Úroveň je určitě stoupající, je vidět, že firmy se dokáží poučit z chyb,“ řekl ředitel konzultační agentury Dobrý web Luboš Plotěný.

Příliš mnoho flashových animací, barev a design jako z devadesátých let. To jsou podle pořadatelů největší chyby, kterých se dopouští firmy při tvorbě svých prezentací na síti. „Největší chyba vzniká vždycky na samém začátku, už v té chvíli, kdy si firmy rozmýšlí, pro koho web chtějí dělat. Je problém, že tuhle fázi docela odfláknou,“ uvedl ředitel konzultační agentury Dobrý web Luboš Plotěný.

Reportáž Michaely Polákové (zdroj: ČT24)

Dobrý design nemá rušit

„Chybou je, že člověk klikne na web a ani neví, kam se vlastně dostal. Místo toho, aby mu bylo sděleno, co ta firma prodává, co nabízí, jaké služby chce poskytnout, co ten návštěvník má udělat na webu, jsou tam taková prázdná prohlášení jako 'Jsme tu pro vás', 'Máme pro vás řešení' apod.,“ vysvětlil konzultant v oblasti internetového marketingu Viktor Janouch.

Častým problémem byla podle přítomných porotců také snaha firem dostat na úvodní stránku příliš mnoho informací. Stránky jsou pak nepřehledné, a ani špičkový design už podobu stránek nezachrání. To však nebyl případ vítězných webů. „Dobrý design nemá rušit, ale má vás vést při prohlížení stránky,“ upozornil grafik a kodér studia Webface Pavel Kohout.

V soutěži letos porota hodnotila více než 210 firemních prezentací, což je dosud nejvíce v historii soutěže. Projekt WebTop100 pořádá konzultační agentura Dobrý web ve spolupráci s generálním partnerem, společností IBM Česká republika.

Vítězové soutěže WebTop100

Auto-moto: AMILO Car (www.amilocar.cz)

IT: Technodat, CAE - systémy (www.technodat.cz)

Telekomunikace: IPEX (www.ipex.cz)

Finance: Hypoteční banka (www.hypotecnibanka.cz)

Obchod: FREEPORT LEISURE (CZECH REPUBLIC) (www.freeport.cz)

Průmysl: ETA (www.eta.cz)

Energetika: Czech Coal (www.czechcoal.cz)

Služby: Telefónica O2 Czech Republic (www.o2-tv.cz)

E-shop: Global Wines (www.global-wines.cz)

Potravinářství a gastronomie: HERO CZECH (www.detskavyziva.cz)

Transport: Česká pošta (www.ceskaposta.cz)

Marketingový nástroj: Telefónica O2 Czech Republic (www.odmenazadobiti.cz)

Microsite: Olympus Czech Group (www.stansetvaripen.cz)

Marketingová trefa: VIVANTIS (www.hodinky.cz)

Designová trefa: AZ Catering services (www.pivovargroll.cz)

Uživatelská trefa: Global Wines (www.global-wines.cz) a AMILO Car (www.amilocar.cz) - obě prezentace dostaly stejný počet bodů

vítěz Hlavního žebříčku: Česká pošta (www.ceskaposta.cz)