Konference Forum Media 2010: Kdo není na Facebooku, jako by nebyl

Praha - Facebook už dávno není jen zábava, je to i prostor otevřený reklamě. Kdo není na Facebooku, jako by nebyl, taková zásada platí pro firmy, pokud chtějí být úspěšné. Na dvoudenní konferenci na pražském Žofíně Forum Media 2010 se na tom shodli zástupci největších hráčů na mediálním trhu. V pondělí se diskutovalo především o budoucnosti, v úterý jsou na programu především debaty o aktuálních problémech v českých médiích.

Pokud chtějí být firmy úspěšné, neměly by v žádném případě zapomínat na svou prezentaci v sociálních sítích. „Mladší cílová skupina má určitě vyšší afinitu vůči sociálním médiím. To znamená, že spotřebitelé, na které cílí tyto firmy, budou na netu víc,“ uvedl marketingový ředitel společnosti Procter&Gamble Peter Kelemen.

Firmy při prezentaci v sociálních sítích dělají spoustu chyb. „Nejvetší chybou je, že firmy mají pocit, že zkrátka musí být na facebooku. Ale nemají co říct, a to pak ztrácí smysl. Na Facebooku se nemůžete prostě jen prezentovat, jako na webu. Musíte být připraveni na interakci a dialog se svými 'fanoušky',“ upozornil ředitel plánování a strategie sítě Facebook Trevor Johnson.

Do Prahy na Forum Media dorazil i sir Martin Sorrell, jedna z nejuznávanějších osobností současného světového marketingu a reklamy. Českou republiku řadí Sorrell mezi strategické oblasti, které jeho firmě WPP slibují růst. Také proto Sorrell v průběhu své dvoudenní návštěvy Prahy plánuje se svými kolegy detailně debatovat o plánech na rok 2011. „Když se podívám na východní Evropu jako celek, pak musím říct, že jsme v letošním roce zaznamenali určité oživení ve srovnání s předchozím rokem. Ale rok 2009 byl nejtěžším rokem krize. Přesto si dovolím říct, a myslím, že to nebude žádné tajemství, že naše příjmy v tomto regionu znovu narostou,“ uvedl.