Lidé nejvíce brouzdají po Facebooku v hlavním vysílacím čase

Praha - Vytíženost sociální sítě Facebook v Česku kopíruje hlavní vysílací čas televizních stanic. Nejvíce českých uživatelů se baví na Facebooku kolem osmé hodiny večerní. Tou dobou televizní stanice vysílají hlavní program, který lidé s oblibou na Facebooku komentují. Lidé v Česku nejraději sdílejí odkazy, komentáře a až na třetím místě jsou statusy. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ataxo Interactive, která monitoruje sociální sítě, blogy a diskuze uživatelů z Česka.

Aktivita tuzemských uživatelů Facebooku postupně vzrůstá v pozdních odpoledních hodinách a zhruba v 18:00 je na Facebooku v průměru přihlášeno bezmála 750 000 lidí. Jejich počet se do 20:00 zvyšuje na více než 900 000 a poté se aktivita uživatelů Facebooku začíná postupně snižovat. Například ve 23:00 je aktivních už jen půl milionu uživatelů Facebooku a jejich počet v následujících hodinách prudce klesá.

„Lidé rádi přijdou na Facebook okomentovat to, co právě viděli v televizních zprávách nebo například v pořadech typu Talentmanie,“ řekl Michal Bačo ze společnosti Ataxo Interactive. Češi jsou podle studie na zmíněné sociální síti nejvíce aktivní ve čtvrtek, naopak nejméně se jich přihlásí v sobotu.

Uzavřených profilů je méně než polovina

Podle lednových statistik Facebooku se téměř 60 procent českých uživatelů na tyto stránky přihlásí každý den, 84 procent jednou týdně. Deset procent lidí se na Facebook dívá i přes mobilní telefon. Více než polovina profilů je veřejně přístupných. Na uzavřené profily připadá jen 43 procent facebookových účtů.


Firma Ataxo Interactive vytvořila program, který veřejně přístupné dění na sociálních sítích, blozích a diskuzích monitoruje. Novou službu využívají například PR agentury, banky či telekomunikační společnosti, které díky tomu zjistí, jak se o jejich firmě či službách na internetu diskutuje.