ČRo plánuje na příští rok programové změny

Praha - Český rozhlas chystá v příštím roce změny v programu některých stanic, jako jsou například Radiožurnál či Praha. Posílí také marketing celoplošných a vybraných regionálních stanic na úkor ostatních regionů. Rozhlas k tomu vede pokles podílu na trhu. Například u stanice ČRo 1-Radiožurnálu se má posílit její role jako zpravodajské stanice. Mimo jiné se již nepočítá se žádnými předtočenými pořady. Český rozhlas chce také posílit tým moderátorů. „Budeme mít nejsilnější tým moderátorů za posledních deset let,“ řekla ředitelka zpravodajských stanic Hana Hikelová. Konkrétní jména však neuvedla.

Změny čekají i ČRo 2-Praha a ČRo 3-Vltava. „Od prvního ledna budou na Vltavě drobné změny, kdy se odstraní ty formáty, které se překrývaly s Prahou,“ řekl programový ředitel Lukáš Hurník. O konkrétních změnách bude Český rozhlas ještě informovat.

Změnit by se měla také marketingová strategie Českého rozhlasu. „Rozhodli jsme se, že veškeré marketingové prostředky budeme věnovat těm stanicím, které nejvíce nabírají posluchače,“ řekl prozatímní generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan. Konkrétně se jedná o Radiožurnál a Prahu, z regionálních stanic například o Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Ostravu či Plzeň.

Důvodem je pokles podílu na trhu. Přestože ve 2. a 3. čtvrtletí nabíral nové posluchače, klesl jeho podíl na trhu o procentní bod na 19,2 procenta. V meziročním srovnání byl pokles dokonce o 2,7 procenta. V jiných letech se přitom meziroční rozdíly pohybovaly okolo jednoho procentního bodu. Od roku 1997 klesla celková poslechovost, a tím i podíl ČRo na trhu téměř o jedenáct procent.

Český rozhlas
Český rozhlas