Česká televize je Dobrá značka

Praha - Česká televize získala ohodnocení Dobrá značka 2011. V průzkumu společnosti Reader's Digest Výběr přesvědčila 48 procent respondentů o tom, že je nejdůvěryhodnější televizní stanicí v Česku. Společnost předává ceny pro dobré značky v různých odvětvích už jedenáct let, a to v mnoha zemích Evropy. Čtenáři Reader's Digest Výběru zvolili vedle toho nejdůvěryhodnější auto, pojišťovnu, ale třeba i značku kávy nebo pracího prášku.

V obou mediálních kategoriích - rozhlasové a televizní - zvítězily veřejnoprávní stanice - Český rozhlas a Česká televize. „Tam, kde komerční stanice bojují o sledovanost, my bojujeme o diváckou důvěru a vypadá to, že se nám to snad daří,“ tvrdí mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Česká televize vyhrála ve své kategorii zatím pokaždé. Letos přesvědčila ještě víc respondentů než loni - 48 %. „Věřím, že naši diváci dokáží ocenit například i změny, které v České televizi probíhají. Zejména se to týká progresivního programu, jako je ČT 24, a také nových médií, protože tam jsme lídrem na trhu a ukazujeme směr,“ vysvětluje Šticha.

Nejdůvěryhodnější profesí je povolání hasiče

Reportáž Antonína Šimůnka (zdroj: ČT24)

Kromě nejserióznějších značek vybírali čtenáři také nejdůvěryhodnější profese a instituce. V ČR má stejně jako v jiných zemích Evropy největší vážnost instituce manželství, které důvěřují tři čtvrtiny Čechů.

„Nejdůvěryhodnější profesí je i letos povolání hasiče, těm důvěřuje 96 % respondentů. Na druhém místě se umístili piloti dopravních letadel s devadesáti procenty a o třetí místo se dělí zdravotní sestřičky a lékaři,“ říká Lucie Srpová, PR managerka Reader's Digest Výběru. Suverénně nejmenší důvěru sklidili u respondentů politici. V Evropě jim věřilo 8 procent, u nás pouhá dvě procenta.