Slovenská Markíza připravuje filmový kanál

Bratislava - Nejsledovanější slovenská televize Markíza, která stejně jako česká Nova patří do mediální skupiny CME, chce spustit druhý specializovaný kanál. Nová stanice nabídne zejména filmy a seriály, jmenovat by se měla Markíza Cinema. Program s tímto označením má také jednička na českém televizním trhu Nova.

O licenci pro nový kanál požádala Radu pro vysílání a retransmisi koncem dubna společnost Markíza - Slovakia, která je držitelem povolení pro vysílání Markízy. Její udělení by mělo být podle portálu pravděpodobně pouze formalitou, protože nový program se má šířit pouze digitálně, například prostřednictvím pozemního vysílání DVB-T anebo v sítích kabelových operátorů. Informoval o tom server Medialne.sk.

Markíza Cinema má vysílat 112 hodin týdně, většinu nabídky budou tvořit dramatické programy. Evropská produkce má vyčleněný nadpoloviční prostor z vysílání. Markíza se zatím ke svým plánům podrobněji nevyjádřila, licenční rada by její žádost měla posoudit na některém z příštích zasedání.

Zakládání nových stanic ohlásila před časem v tisku šéfka Markízy Zuzana Ťapáková. Do dvou let by podle ní mohly televizi přibýt až dva další kanály. Samotná televize Markíza má tržní podíl kolem 30 procent, podíl jejího sesterského kanálu Doma zaměřeného na ženskou část populace se pohybuje kolem tří procent. Dva kanály v současnosti provozuje také konkurenční televize Joj.


Programy s názvem Cinema má mediální koncern CME kromě Česka také v Rumunsku a Bulharsku. Česká Nova Cinema odstartovala koncem roku 2007, v současnosti vysílá filmy, seriály a publicistiku. Její celodenní tržní podíl v skupině diváků od 15 do 54 let dosahuje podle portálu kolem pěti procent.