Dvořák jde do boje o Janečkovo křeslo

Praha – Bývalý ředitel televize Nova Petr Dvořák oznámil, že se bude ucházet o post generálního ředitele České televize. Na dnešním Mediabrunchi uvedl, že by si dokázal představit veřejnoprávní vysílání bez reklamy, snažil by se o spolupráci jednotlivých programů, oživení původní tvorby a navýšení peněz a definoval také tři základní problémy, které by v čele ČT chtěl řešit.

„Dnes je situace jiná než na začátku letošního roku. Po prohlášení Jiřího Janečka, že pokud dodrží slib a 31. srpna rezignuje, otevírá se prostor, aby byl vypsán tendr. Pokud budou jeho podmínky aspoň trochu možné a standardní, tak se ho zúčastním,“ uvedl Dvořák. O svých možných soupeřích nechtěl mluvit: „Kandidáti, kteří budou mít zájem, se ve správnou chvíli přihlásí.“ Stejně tak neprozradil lidi, které by si rád přizval jako své spolupracovníky.

Jedním z klíčových kritérií je vytvoření projektu, který Radu ČT zaujme. Že by měli klíčový vliv politici, Dvořák odmítl: „Podle mého názoru je rada poměrně samostatným tělesem. Fakt, že jsou tam politické motivace, si nemusíme zastírat, ale vliv politiků není tak významný, jak se říká. Ukázalo se to minulou volbu, kdy nebyl Jiří Janeček favorizovaným kandidátem, ale zvládl to.“

Slabé Události:

„Pakliže mají Události třetinu výkonu zpráv na Primě, pak je to strašná porážka.“

Změn pod jeho taktovkou by určitě doznala zpravodajská relace Události, která v současnosti dosahuje poměrně slabých výsledků. „Tato relace není jiná, snaží se připodobnit komerčním stanicím, místo aby měla alternativní cílení, vysílala se v jiné formě a pro diváky by bylo zajímavé si pustit zprávy na ČT a pak si třeba zapnout komerci,“ vysvětlil Dvořák s tím, že pakliže mají Události třetinu výkonu zpráv na Primě, pak je to strašná porážka.

Hlavní kanál by Dvořák programoval tak, aby uměl vyzdvihovat důležitá témata, měla by být na něm měřena sledovanost, spokojenost, přínos či míra vzdělávání. Může tam být i zábava, ale musí být přesah. Fandí také sportovnímu kanálu ČT4, který může zajišťovat společensky významné události, které komerce zajistit neumí a nemá na to ani zdroje.

3 veřejnoprávní problémy podle Dvořáka:

1. Restrukturalizace započatá na začátku roku neplní cíl. Vytvoření ředitelů jednotlivých okruhů a změna struktury způsobila zmatek, lidé neznají své kompetence a svoji roli. ČT potřebuje redefinice struktury, spolupráci mezi kanály, úpravu jejich směřování, propagace i vymezení. Kanály jdou proti sobě místo toho, aby se podporovaly.

2. Z 6,8 miliardy jde pouze 2,5 miliardy na tvorbu. Ze zbylých 4 miliard se dá ušetřit určitě 5 procent využitelných na proaktivní oslovování autorů, hledání nových témat a původní tvorbu. Nejde jen čekat, co přijde - je třeba hledat autory, spisovatele, jít do škol a celkově se otevřít směrem ven.

3. ČT se neumí prodat, chybí tam marketing a vnitřní i vnější PR. Televize se stydí i za své úspěchy, kterých je hodně. Například o oceněném seriálu Vyprávěj by lidé měli vědět, že kvalita, kterou dávám divákům, má ohlas.