Reklama na ČT1 a ČT24 skončí z pátku na sobotu

Praha – Reklamu přestane Česká televize vysílat na kanálech ČT1 a ČT24 v noci z pátku na sobotu, o půlnoci 21. 10. 2011. Televize tak vyhoví Radě pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Zákon, který reklamu na dvou programech zakazuje, vešel v platnost ještě předtím, než skončil proces digitalizace. ČT upozorňuje na chybu v legislativním procesu a odmítá odpovědnost za vzniklou situaci.

„Česká televize původně očekávala, že vypne reklamu v ten samý termín, kdy skončí proces digitalizace v České republice. To, že jsme nuceni ji vypnout dřív, nás nijak neohrozí. Ohrozí to spíše příjemce peněz z reklamy, mezi které patří například Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, takže to ohrozí nejvíce český film v budoucnosti,“ uvedl k tomu generální ředitel ČT Petr Dvořák. V tuto chvíli je podle něj jasné, že například česká kinematografie přijde oproti plánu na rok 2011 o více než 30 milionů Kč a ve fondu na informační kampaň nebude k dispozici plánovaný zůstatek.

Mluvčí ČT Ladislav Šticha doplnil, že ukončení reklamy ve stejném termínu se bude týkat i inzerce na webech veřejnoprávní televize. „Přiznám se, že jsem za stávající, poněkud nejasné právní situace poněkud znepokojen neobvyklou rychlostí, s jakou vysílací rada postupovala,“ uvedl v souvislosti s rozhodnutím Dvořák. Televize okamžitě poté, co obdržela upozornění od RRTV, zahájila vypovídání smluv s obchodními partnery a začala připravovat úpravy vysílacího schématu tak, aby od půlnoci 21. října vyhověla požadavku na ukončení reklamy vysílané na ČT1 a ČT24.

„Musíme ovšem upozornit, že s reklamou souvisejí také povinnosti k soukromým subjektům a u nich nemůžeme garantovat, že nebudou naprosto legitimně požadovat splnění smluvních závazků,“ upozornil Dvořák. Příjem z reklamy bude v souvislosti s ukončením reklamy na ČT1 a ČT24 o 88 milionů korun nižší, než televize očekávala.