Dvojce komercionalizace nehrozí, slíbil ředitel Dvořák

Praha - Česká televize připravuje nový obchodní model, který nabídne zadavatelům reklamy. Podrobnosti by měly být známé na konci listopadu. Na konferenci Forum Media to oznámil generální ředitel ČT Petr Dvořák. Ujistil přitom, že stanici ČT2 nehrozí kvůli možnému přesunu reklamy z ČT1 komercionalizace.

ČT o půlnoci na 22. října ukončila vysílání reklamy na stanicích ČT1 a ČT24 a odstranila reklamní bannery z portálu ČT24. V souvislosti s ukončováním přechodu z analogového na digitální vysílání to do zákona o České televizi prosadily komerční televize. ČT totiž z výnosů reklamy financovala digitalizaci a fond kinematografie, do nějž nyní budou přispívat komerční televize. Reklamní spoty tak smí nyní ČT vysílat v omezené míře pouze na ČT2 a sportovním kanálu ČT4.

„V tuto chvíli pracuje (prodejce reklamního času ČT) Media Master s obchodním oddělením České televize na tom, aby připravili nový obchodní model,“ uvedl Dvořák. Slíbil mediálním agenturám, že nejpozději do konce listopadu v něm bude jasno. Nepředpokládá přitom nějakou zásadní změnu struktury jednotlivých kanálů. „To znamená, že neočekávám, že by se kanál ČT2 rozšířil pro nějakou širší cílovou skupinu a že by se více zkomercionalizoval,“ prohlásil s tím, že „dvojka“ se bude spíše zaměřovat na specifické cílové skupiny.

Na nejsledovanější veřejnoprávní stanici ČT1 strukturální změny s koncem vysílání reklamy nebudou, řekl Dvořák. Sledovanost podle něj s ukončením reklamy automaticky neporoste. „Bude hodně záležet na tom, jakým způsobem se bude dělat marketing televize,“ řekl Dvořák. Ten by podle něj ke zvýšení podílu na trhu mohl přispět.

Reálné změny v programu až od příštího podzimu

Sledovanost ČT ovlivní také strategie komerčních televizních stanic, myslí si generální ředitel ČT. Bude podle něj záležet například na tom, kolik peněz dají do programového schématu a jestli budou přicházet s novinkami. Generální ředitel TV Prima Marek Singer, který se diskuse také zúčastnil, přitom práci na nových pořadech ohlásil.

Dvořák se vyjádřil také k připravovanému jarnímu vysílacímu schématu ČT. „My teď bojujeme s tím, abychom z toho, co máme k dispozici, poskládali přehlednější a jasnější schéma na jaro,“ řekl. Reálné změny a úpravy je však podle něj možné očekávat až od podzimu.