Facebook chystá novinku - reklamu přímo mezi statusy

Praha - Po inovacích uživatelských profilů přijde sociální síť Facebook v brzké době s další novinkou. Jsou jimi tzv. Sponsored Stories, tedy reklamy, které se objeví na lukrativním místě – na homepage, kde se vypisují statusy přátel. Reklama by měla proniknout nejen na web, ale i do mobilů.

Facebook pomalu zavádí inovaci (zatím nepovinnou) v podobě nového vzhledu uživatelských profilů a začátkem příštího roku představí další novinku. Reklamní odkazy se totiž začnou vypisovat ve feedech, tedy mezi statusy, nově přidanými fotkami nebo linky oblíbených stránek. Dosud se reklama objevovala např. v pravém menu ve formě několika typů bannerů. Facebook sice tvrdí, že reklama se týká pouze webu a nedotkne se tak uživatelů mobilních telefonů, specializovaný server Inside Facebook ale říká pravý opak.

Facebook experimentoval s prvky reklamy na zdech již v roce 2006, naposledy pak před čtyřmi lety. Neuspěl a pro nadcházející leden se z toho chce poučit. Oficiální datum spuštění zatím nebylo upřesněno, Facebook ale už svým inzerentům oznámil, že za speciální umístění jejich odkazů nebudou muset platit navíc. Společnost zatím v tichosti zjišťuje, jakou cenu by měla za prémiovou reklamu nasadit.

Facebook s novým typem reklamy
Facebook s novým typem reklamy

Facebook chce rovněž umožnit uživatelům zpětnou vazbu, která by jim měla leccos o oblíbenosti, či spíš předpokládáné neoblíbenosti nových reklam napovědět. Lidé budou mít zároveň možnost určité odkazy od konkrétního inzerenta skrýt. To už ostatně nabízí i v současnosti podle toho, zda je reklama zavádějící, urážlivá a podobně.