ČT odhaduje propad příjmu z reklamy o 90 procent

Praha - Česká televize kvůli ukončení vysílání reklamy na ČT1 a ČT24 letos odhaduje meziroční propad příjmu z reklamy zhruba o 90 procent. Pro loňský rok plánovala příjem 480 milionů korun, konečná částka byla ale nižší. Důvodem bylo mimo jiné dřívější ukončení vysílání reklamy na obou kanálech, než televize plánovala. Vysílání bylo ukončeno na podzim loňského roku.

ČT měla podle původního plánu vysílat reklamu do 11. listopadu 2011. Mezitím se však změnil zákon o České televizi a z novely toto datum vypadlo. ČT nakonec reklamu na těchto dvou kanálech ukončila od půlnoci 21. října. Příjem z reklamy proto ČT odhadovala na konci října o 88 milionů korun nižší, než původně očekávala.

Reklama ve veřejnoprávní televizi zůstala jen na programech ČT2 a ČT4. Výtěžek z reklamy na ČT2 se převádí na Státní fond kultury ČR, výnos z reklam vysílaných na programu ČT4 použije ČT na výrobu a vysílání pořadů se sportovní tematikou.

„Celková ztráta objemu reklamy na ČT je zhruba 300 milionů korun. Pro zadavatele to není dobrá zpráva, neboť podle očekávání televizní reklama zdražila mezi devíti až 20 procenty,“ řekl prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec. Podle něj se tím narušují klientské rozpočty a rovnováha mezi poptávkou a nabídkou. Ztráta reklamního času na ČT tak přinesla pokřivení trhu a zdražení reklamy, dodal.