Apple už s mapami od Googlu nepočítá, náhradou bude TomTom

San Francisco - Bitva mezi Applem a Googlem se přiostřuje. Na herní konferenci E3 v San Franciscu Apple prohlásil, že se chce například na svých telefonech zbavit hlavní mapové aplikace od Googlu a nahradit ji vlastní. Přitom mapy od Google patří k iPhonu už od roku 2007, kdy se začala prodával jeho první verze. Jde o klíčovou aplikaci, kterou uživatel ani nemůže smazat. Na novém operačním systému iOS 6 už ji ale uživatel nenajde. Na licencování map se společnost s nakousnutým jablíčkem ve znaku dohodla s výrobcem TomTom, mapy bude dodávat na iPhony a iPady.

Pro iOS6 je připraven nový systém

„Pro iOS 6 jsme od základů postavili celý nový mapový systém. A je to paráda,“ tvrdí Scott Forstall, viceprezident pro operační systém iOS.

IOS 6 je nový operační systém Applu, který má letos osídlit nové generace jeho mobilních zařízení. Přinese plnou integraci nejpopulárnější sociální sítě Facebooku, která na přístrojích od Applu doposud chyběla. Konkurenční Google plus má ustoupit do pozadí. „S Facebookem jsme spolupracovali velmi úzce. Myslíme si, že se nám ho podařilo integrovat do našeho systému velmi dobře,“ doplňuje Forstall.

„Apple se budou snažit zaujmout tím, že nyní nabídne ve svých chytrých telefonech navigaci zdarma, kterou právě přebírá od TomTom,“ tvrdí David Polesný, šéfredaktor Živě.cz

Odborná veřejnost netají zklamání

„Jsou tam nějaké nové funkce, ale nejsou zas tak revoluční, jak bych čekal. Možná mám příliš vysoká očekávání, ale od Applu bych prostě čekal víc,“ tvrdí developer James Higgs.

Spíš než zásadní novinky se iOS 6 totiž snaží hlavně dohnat konkurenci. Například integrace Facebooku s mobilním telefonem je už dlouho standardem na přístrojích s Androidem od Googlu nebo Windows Phone od Microsoftu.

Nizozemský výrobce navigací a digitálních map TomTom se dohodl se společností Apple na licencování svých map. Vyhlídka na to, že mapy firmy se budou objevovat na chytrých telefonech iPhone a tabletech iPad, vedla dnes k výraznému růstu jejích akcií - vyskočily o 15 procent.

„Dohoda s Apple je pro TomTom vzhledem k jeho ambicím a síle značky Apple velkou vzpruhou,“ uvedla makléřská firma SNS Securities.

Za poslední rok se tržní hodnota firmy propadla o 40 procent. Ve svém hlavním oboru, navigacích pro automobily, je pod silným tlakem, protože spotřebitelé dávají přednost levným navigačním produktům nebo navigacím v mobilních telefonech.