Na trh mobilů se tlačí agresivní asijští výrobci

Praha - Akcie výrobce telefonů BlackBerry spadly za poslední rok o 80 procent. Hodnota finské Nokie se za posledních deset let snížila z tří set miliard dolarů na osm a půl. Tradiční výrobci jsou v krizi a blíží se střídání stráží. Analytik Mark Newman z agentury Sanford Bernstein předpovídá nástup čínských značek.

Evropský mobilní trh pokulhává: Velká šance pro Huawei a ZTE

"Nokia, Research in Motion a plno podobných výrobců má hodně problémů. Nesmíme zapomínat také na LG, ti jsou na tom v podstatě stejně. Nedokáží uspět mezi high-endovými telefony, a tak tak se drží v nejlevnější kategorii. Velkou šanci tak na jejich úkor dostávají agresivní asijské firmy jako třeba Huawei nebo ZTE, které už uspěly mezi levnými telefony. Jsou už jen krok od průlomu do střední třídy - pak by mohly být mnohem větší konkurencí pro Samsung a Apple. Mnohem větší, než je dnes Nokia nebo BlackBerry," říká Mark Newmann.

ZTE na veletrhu
Zdroj: Isifa.com
Autor: Stephen Morrison

Prodeje ukazují, že největší šance mají právě čínské značky

„Myslím, že třetí do party nejsilnějších výrobců chytrých telefonů přijde brzy. A vzejde z dvojice Huawei a ZTE. Myslím, že Huawei je dnes silnější. Pokud se zaměří na to, aby posunuly své modely do střední třídy, tak se jim brzy otevře cesta i k úspěchu v nejsilnější kategorii. Mají výhodu v tom, že nejsou závislí jen na zisku z telefonů. Mohou si tak dovolit prodávat s nízkou marží s tím, že si to nahradí v jiných oblastech, třeba ve stavbě sítí.“

Huawei se daří pronikat na nové trhy tak, že staví operátorům levné sítě. Nahrazují tak tradiční evropské dodavatele a cesta do operátorských obchodů je pak mnohem jednodušší.