Firmy získávají na Facebooku miliony „lajků“ nekalým způsobem

Londýn - Šetření britského BBC naznačuje, že společnosti utrácejí velké sumy peněz na reklamu, aby získaly označení „like“ od členů Facebooku, kteří nemají skutečný zájem o jejich výrobky. Rovněž se zdá, že mnoho držitelů účtů, kteří kliknou na odkazy, lžou o svých osobních údajích. Některé účty dokonce prý generují přímo počítačové programy určené k šíření spamu, jedná se o padělky.

Facebook uvedl, že nezaznamenal důkaz poukazující na problém většího rozměrů. Takzvané „lajky“ označující, že se danému uživateli Facebooku daná věc líbí, jsou ceněny řadou předních marketingových oddělení.

Jakmile uživatel klikne na odkaz společnosti, může pak dostávat zprávy o novinkách týkajících se společnosti, zasílat zprávy a upozornit vlastní přátele na to, že se tato společnost stala jeho oblíbenou.

Facebook
Zdroj: ISIFA/EPA/Justin Sullivan

Facebook vydělává peníze na tom, že účtuje poplatek firmám za to, že vytváří reklamu, jejímž cílem je přilákat nové uživatele, které dají společnosti „lajk“. Některé firmy jich mají celkem miliony, píše BBC.

Falešné účty na Facebooku se množí

Začátkem letošního roku Facebook odhalil, že zhruba 5 až 6 procent z jeho 901 milionů uživatelů může být falešných. Jedná se přitom až o 54 milionů profilů. „Spammeři umějí na Facebooku vytvářet falešné profily, které jim pak pomohou šířit nebezpečné odkazy a spamy a oklamat lidi,“ konstatoval Graham Cluley z bezpečnostní firmy Sophos.