Vánoce ve jménu smartphonů: Mladí si bez něj ráno neumějí představit

Londýn - Lidé stále více dají na moderní technologie. Bez mobilu už řada mladých neudělá ani krok. Z aktuální studie Cisco Connected World Technology Report vyplynulo, že mladí lidé do třiceti let se ráno neobejdou bez kávy, zubní pasty a právě smartphonu. Textování, mailování a kontrole sociálních sítí na chytrém telefonu se běžně věnují v koupelně, v posteli nebo při řízení auta.

Třetina mladých lidí komunikuje přes smartphone v koupelně, tři čtvrtiny si ho berou s sebou do postele, když jdou spát. Spojení s virtuálním světem provází mladou generaci po celý den. 42 procent mladých si už absenci telefonu s připojením na internet nedovede ani představit. „Buďte připraveni na to, že mladí lidé budou on-line i o Vánocích,“ řekl Jiří Devát, ředitel Cisco ČR. 

Podle Deváta se ale nejedná o závislost. „Hovoříme o změně sociálního přístupu. Je to sociální trend, ne chorobná závislost,“ uvedl. Dvě třetiny mladých v průzkumu přiznávají, že by chtěli mobil používat méně, a uvědomují si, že technologie zasahují do jejich života. „Mladí lidé umí využívat technologie a jsou flexibilní. Mohou pracovat pro svého zaměstnavatele kdykoliv a kdekoliv,“ dodal. Jedna třetina uživatelů skutečně využívá aplikace k práci. Aplikací je nepřeberné množství a mnohé jsou skutečně užitečné.

V Británii si potrpí na přání z vlastních fotografií

Sezona vánočních pohlednic přišla a lidé hledají něco originálního, jak pozdravit přátele, kteří jim chybí. Možností je využít aplikace Touchnote. Stačí se vyfotit a sepsat vzkaz, díky němuž je připraven návrh pohlednice. Aplikace pak umožní, aby druhý den pohlednice v papírové podobě dorazila vašim blízkým. Odeslání každé pohlednice vyjde gratulanta na jeden a půl libry. Dotyčný navíc nemusí ani zadávat adresu. Aplikace Touchnote si totiž pomocí Facebooku místo doručení sama vyhledá.

Třeba Linda a Mike Thomsonovi se rozhodli obdarovat těmito přáníčky celou rodinu. „Podle mě to jasně ukazuje, že vám na tom člověku víc záleží. Je to prostě sympatičtější. Lidé si to můžou pověsit na zeď nebo vystavit jinde v domě. Není to jenom pár studených vět, které máte uložené v notebooku,“ prohlásil Thomson.

Nedávný průzkum společnosti Royal Mail ukázal, že osmdesát procent lidí dává přednost klasickým pohlednicím. Většina z nich si ale prý nenajde čas, aby je koupila a odeslala. „Většina z nás komunikuje digitální cestou, problém je ale v tom, že tak vzniká nedostatek hmotných vzpomínek. Nemáme nic, co nám vydrží dlouho. Pomocí Touchnote máte vzpomínky navždy a nemusíte ani na poštu,“ konstatoval spoluzakladatel Touchnote.com Raam Thakrar.