Telefónica má obnovit služby LeeToo, nařídil ČTÚ

Praha - Mobilní operátor Telefónica dostala od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) nařízeno obnovit mobilní služby společnosti LeeToo, která působila jako takzvaný šedý operátor. Nakupovala od Telefóniky telekomunikační služby za zvýhodněných podmínek, které operátor poskytuje velkým firemním zákazníkům. LeeToo byla minulý týden odpojena tisícovka SIM karet kvůli údajnému porušení podmínek smlouvy. Telefónica rozhodne o svém postupu, až se seznámí s nepravomocným rozhodnutím, jak uvedl její mluvčí Hany Farghali. 

ČTÚ vydal rozhodnutí v prvním stupni, proti kterému se mohou firmy odvolat. Pokud Telefónica neobnoví poskytování služeb, může od úřadu dostat pokutu v řádu desítek až stovek tisíc korun. V odůvodnění úřad uvedl, že Telefónica neměla důvod odstoupit od rámcové dohody, protože nebylo prokázáno, že by navrhovatel porušil své smluvní povinnosti.

Sídlo Telefóniky O2
Sídlo Telefóniky O2

Telefónica a LeeToo ve sporu už od března

Telefónica a LeeToo spolu vedou spor od loňského března. ČTÚ loni vydal předběžné opatření, podle kterého Telefónica nemůže LeeToo omezit poskytované služby. Telefónica na konci roku LeeToo smlouvu vypověděla a 4. ledna letošního roku přestala služby poskytovat.

„Je to poprvé v historii Česka, co zcela nevýznamná firmička dokázala ustát likvidační útok nadnárodní korporace s obrovským právním oddělením a neomezeným financováním sporu. SIM karty stále nemáme aktivní, a tak naší hlavní obavou je, že O2 opět nebude respektovat zákony a bude odkládat znovuzapojení služeb,“ uvedl člen představenstva LeeToo Rostislav Levkovič.


Telefónica podle Farghaliho ukončila poskytování služeb společnosti LeeToo proto, že firma porušovala všeobecné podmínky a nereagovala na výzvy k nápravě. „Kromě nelegálního přeprodeje služeb elektronických komunikací prostřednictvím občanského sdružení Smart Buyers Club byl důvodem ukončení poskytování služeb též fakt, že společnost LeeToo je v současnosti v prodlení s úhradou několika vyúčtování ve výši přesahující deset milionů korun,“ dodal Farghali.

Mluvčí Telefóniky doporučil těm, kteří získali SIM kartu od poskytovatelů služeb elektronických komunikací LeeToo nebo Smart Buyers Club, aby navštívili prodejnu O2. Tam jim budou jejich SIM karty opět aktivovány.

Telefónica se již v minulosti přela s několika firmami, které přeprodávaly její služby uzavřeným skupinám zákazníků. Spory vedla například se společnostmi TMT nebo Hermod, které poskytovaly několik desítek tisíc SIM karet.