TV Barrandov míří do rukou mediálního magnáta Soukupa

Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil prodej TV Barrandov společnosti Empresa Media, kterou ovládá podnikatel Jaromír Soukup. Rozhodnutí je pravomocné. Informoval o tom mluvčí úřadu Martin Švanda. ÚOHS vydal rozhodnutí ve zjednodušeném řízení. TV Barrandov prodala Soukupovi před víc jak rokem Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka.

Zdroj: ISIFA Autor: Lidové noviny / Hynek Glos

Empresa Media odkoupí 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio. „Převzetí nabývané společnosti nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže,“ uvedl Švanda.

Vydavatelství Empresa Media je spojeno s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, který vede největší českou mediální agenturu Médea. Empresa Media loni v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit. Původně regionální noviny Sedmička se pak proměnily ve společenský týdeník o celebritách. Po prvních třech číslech, kterých se v průměru prodalo zhruba 110 tisíc kusů, Empresa Media navýšila náklad ze 150 tisíc na 300 tisíc kusů. Mezi její další tituly patří časopisy Týden, Instinkt nebo Top dívky. 

Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. V roce 2011 dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě. Předloni stanice prodělala 181 milionů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.