Praha - Reklama na webu roste. Jen loni vložili podnikatelé do internetové reklamy 11 miliard korun, tedy více než pětinu z celkových investic do médií. Letos to má být až o dvě miliardy více. A velký byznys se točí i v e-mailových reklamách, ovšem na takzvané spamy lidi už neslyší.
E-mailová reklama je na vzestupu
Podle odborníků na e-mailovou komunikaci některé firmy tuto formu marketingu nedělají správně. Naopak spíše lidi svými e-maily zahlcují. „Firmy využívají e-mailový marketing tak, že neslouží k jejich byznysu. Vlastně si trošku podřezávají větev, nabízejí slevy a akce,“ říká odborník na e-mail marketing EmailAcademy.cz David Kirš.
Spamy si ale většina lidí ihned maže nebo je nechává nepřečtené. Na rozdíl od poštovní schránky, kam můžou lidi nalepit cedulku „nevhazovat letáky“, je to s virtuální schránkou složitější.
E-mailová reklama (zdroj: ČT24)
V případě nevyžádané reklamy si může poškozený stěžovat u Úřadu pro ochranu osobních údajů. Těchto lidí přitom stále přibývá. Více než polovina populace je totiž internetovou reklamou zahlcena.