Americká média mají krizi. Neplatí to však pro hispánské tituly

Los Angeles - Američtí novináři by se pomalu měli začít učit španělsky. Jinak totiž možná brzy nenajdou práci. Tamní novinový trh se výrazně mění, a právě hispánské noviny jsou stále žádanější. Za poslední tři roky zvýšily celkový náklad o 12 procent. Ovšem v čase ekonomické recese, kdy jejich tradiční konkurenti naopak bojují o přežití.

Příkladem za všechny klasické americké noviny je The Washington Post. Sedmý nejčtenější deník po několika ztrátových letech v létě změnil majitele. Jeho nový šéf, zakladatel serveru Amazon Jeff Bezos, ale dál šetří, a tak nabídl k prodeji i jejich historickou centrálu ve Washingtonu. 

Úspěšná desetiletá kariéra

Naproti tomu deník Hoy píše úplně jiný příběh. Vznikl před deseti lety a dnes je nejčtenějším hispánským deníkem s nákladem skoro čtvrt milionu kopií denně. „Za posledních pět let jsme ztrojnásobili cash-flow. Je to o to větší úspěch, když si uvědomíte, že celý trh se za stejnou dobu smrsknul na polovinu,“ vysvětluje nakladatel a generální manažer deníku Hoy John Trainor. 

John Trainor, nakladatel a generální manažer deníku Hoy

„Hodně našich čtenářů se prostě v životě posouvá jinam - kupují si domy, auta, vybavení a zbývá jim i na noviny. Patří k lepšímu životnímu stylu.“


Ekonomy ale situace nepřekvapuje, podle nich se teď jen projevuje rostoucí vliv hispánského obyvatelstva v další oblasti. Už teď totiž představuje 52 milionů obyvatel zhruba šestinu populace Spojených států. A dávno nejsou jen chudými imigranty. 

Podle odhadů dosáhne kupní síla Hispánců za dva roky na 1,5 bilionu dolarů. A právě španělské noviny představují ideální prostředek pro cílenou reklamu.