Úspěch českých vývojářů: Na novou hru jim fanoušci přispěli 35 miliony

Praha – Ačkoliv je crowdfunding, neboli vybírání peněz na určitý byznysprojekt formou sbírky, v Česku zatím spíš v plenkách, tuzemské vývojářské studio Warhorse slaví se svou kampaní na podporu vývoje realistické počítačové hry Kingdom Come: Deliverance nečekaný úspěch. Od fanoušků už vybralo přes jeden milion liber, tedy zhruba 35 milionů korun.

Když studio Warhorse spouštělo koncem ledna na portálu Kickstarter svou crowdfoundingovou kampaň, doufalo, že se mu touto cestou podaří na vývoj hry Kingdom Come vybrat 300 tisíc liber. A realita? Kampaň končí dnes večer a už teď se podařilo původní plán překročit více než trojnásobně. Po zaplacení daní a poplatků Kickstarteru získá studio Warhorse zhruba 60 procent vybrané sumy. Na jeho účtu by tak mělo přistát přes 20 milionů korun.

S nárůstem vybrané částky rozšiřovali programátoři i cíle, kterých by chtěli dosáhnout. Za dosažení mety 500 tisíc liber slíbili fanouškům, že hudbu ke hře nahraje symfonický orchestr. Dále se fanoušci složili třeba na vytvoření ženské herní postavy, doprovodného bojového psa nebo také na rozšíření hry o rytířský turnaj.

Pokud se do ukončení sbírky vybraná částka vyšplhá na 1,2 milionu liber, mohou se hráči těšit na to, že svůj hlas do hry propůjčí některý slavný herec. Vývojáři ze studia Warhourse by rádi najali třeba Seana Beana, britského herce, který si zahrál například ve filmu Pán prstenů: Společenstvo prstenu nebo ztvárnil roli padoucha v bondovce Zlaté oko.

„Zbožňujeme Seana Beana, hlavně kvůli jeho roli v méně známém alternativním snímku Černá smrt,“ uvedli zástupci studia Warhorse.

Celkově by měl vývoj hry Kingdom Come vyjít na 100 milionů korun. 30 milionů přitom již zaplatil podnikatel Zdeněk Bakala. Vzniknout by měly tři varianty hry – pro PC, Xbox a PlayStation 4. První z nich by se měla začít prodávat koncem příštího roku.