Předvolební vysílání zasáhlo přes tři miliony diváků

Evropským tématům, kandidujícím stranám a hnutím i jednotlivým osobnostem, které se ucházely o poslanecký post v Evropském parlamentu, věnovala Česká televize při letošních volbách sedmdesát hodin vysílání. Nesrovnatelně více než před pěti lety i více než nabídly svým divákům jiné veřejnoprávní stanice v Evropě.

Česká televize připravila před volbami do Evropského parlamentu speciální vydání svých stálých pořadů, jako jsou Události, komentáře a Politické spektrum, zapojila rozhovory s politickými lídry do kontinuálního vysílání a nabídla pět tematických diskusních pořadů s Václavem Moravcem. Ten vedle kandidátů, kteří se zúčastnili speciálů v Praze, Brně a Ostravě, vyzpovídal také přímo v Bruselu české zástupce v Evropské unii.

„Jelikož jsme chtěli podpořit zájem o evropskou tematiku, zařadili jsme do vysílání také superdebatu, ve které se postupně prostřídali lídři dvanácti kandidujících uskupení. I díky zapojení nových technologií, které daly každému zástupci možnost maximálně využít prostor debaty, se nám podařilo vytvořit formát, který divákům poskytl ve zhuštěné formě základní informace o jednotlivých kandidujících subjektech,“ komentuje nejsledovanější pořad předvolebního vysílání ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal a doplňuje: „Letošním volbám do Evropského parlamentu jsme tak věnovali dosud největší prostor, a to nejen v porovnání s předchozími volbami, ale i ve srovnání s ostatními zahraničními televizemi veřejné služby.“

Volbám věnovala Česká televize kromě speciálních vydání pořadů mimořádný prostor také v rámci hlavních zpravodajských relací i kontinuálního vysílání i v dalších zpravodajských, publicistických a diskusních pořadech. Nedělní Volební studio pak sledoval dvojnásobek diváků oproti roku 2009. V souhrnu předvolební a volební vysílání České televize zasáhlo přes 3,2 milionu diváků.