Praha - Zpravodajská stanice ČT24 si v těchto dnech připomíná pět let své existence. Při této příležitosti přivítal ředitel zpravodajství ČT Milan Fridrich na Kavčích horách v rámci akce Tour de zpravodajství novináře, aby je seznámil s minulostí, současností i s představami dalšího rozvoje první zpravodajské televize v Česku. Účastníci Tour se mohli v budově zpravodajství ČT podívat na technické zázemí stanice, která je svým zaměřením na českém trhu bezkonkurenční jedničkou.
Zpravodajská Tour připomněla 5. výročí vzniku ČT24
Milan Fridrich připomněl nezbytnost neustálých technických inovací i skutečnost, že zpravodajství získalo po mnoha desetiletích, éře tištěných novin, rozhlasového vysílání i počátků televize, zcela nový a dynamický rozměr, který přinesl v éře digitalizace i nesrovnatelně větší konkurenci.
Zpravodajská ČT24 podle něho získala stabilní divácké zázemí a svou pozici neustále upevňuje. V dubnu dosáhla sledovanost této ryze zpravodajské a nekomerční stanice výjimečného čísla 3,31 %. Šéfredaktor zpravodajství Michal Petrov v této souvislosti upozornil, že zahraniční kolegové považují za maximum sledovanosti dosažení 2 %. Úspěchy ČT24 jsou podle Michala Petrova také oceněním práce kvalitního redakčního kolektivu, který stanici vtiskl nezaměnitelnou tvář.
Vizuální prezentaci spotů s inovativními prvky k 5. výročí ČT24 předvedl art director ČT24 Alan Záruba. Skutečnou a nevšední lahůdkou bylo na závěr setkání s novináři předvedení SNG vozu, který umožňuje přenos včasného a kvalitního zpravodajství prakticky odkudkoliv.