Největší podíl mezi vyhledávači i loni udržel Seznam

Praha - Největší tuzemský vyhledávač Seznam si loni udržel svou pozici jedničky na trhu, i když jeho podíl klesl o dva procentní body na 53,9 procenta. Druhý Google si naopak polepšil o 1,2 bodu na 32,9 procenta. Třetí největší podíl podle počtu návštěv internetových serverů, které uživatelé realizovali přes vyhledávač, měl loni specializovaný portál Zboží.cz, který byl dříve uváděn pod hlavičkou Seznamu. Podíl Zboží se zvýšil z 3,2 na téměř pět procent. Vyplývá to ze statistiky Navrcholu.cz.

Čtvrtý je s podílem 3,5 procenta vyhledávač Firmy.cz, taktéž ze skupiny Seznamu. V souhrnu s vyhledávači Zboží a Firmy drží Seznam podíl 62,4 procenta. Páté Centrum.cz, které využívá k vyhledávání technologii Google, stagnovalo na podílu 2,5 procenta. Hodnoty za Centrum zahrnují i všechny vyhledávače portálu Atlas.cz, který byl dříve uváděn zvlášť. Dohromady s Centrum.cz má Google podíl 35,4 procenta.

Podíl vyhledávače Microsoftu Bing se během loňského roku kvůli marketingové podpoře firmy vyhoupl z 0,4 na 5,8 procenta v červenci, rok ale končil s podílem 0,5 procenta. „Hlavní příčinou takového výkyvu byla pravděpodobně skutečnost, že Bing.com je výchozím vyhledávačem v prohlížeči Internet Explorer 8 a uživatelé jej v té době chtěli vyzkoušet,“ uvedl Tomáš Krause, technický ředitel firmy Internet Info, která službu Navrcholu.cz provozuje.

Navrcholu není jedinou statistikou, která podíl českých vyhledávačů sleduje. Podle žebříčku Toplist, který rovněž vzniká podle počtu přístupů z vyhledávačů, měl Seznam poslední týden loňského roku podíl 55,6 procenta a Google 36,56 procenta. Podle počtu zadávaných dotazů v srpnovém průzkumu Insites Consulting měl Seznam podíl 57 procent a Google 38 procent.