CME koupí agenturu Mediafax. Za jedno euro

Praha - Společnost CME, která provozuje v Česku TV Nova, kupuje informační agenturu Mediafax od společnosti Media Pro Management, kterou vlastní generální ředitel CME Adrian Sarbu. CME za Mediafax zaplatí jedno euro. Informovala o tom agentura Bloomberg. Nova si od akvizice slibuje rozšíření informačního zázemí, posílení pozice v televizním a internetovém zpravodajství a rozšíření působnosti v regionech České republiky.

Mediafax v roce 2008 hospodařil podle obchodního rejstříku se ztrátou přes 109 milionů Kč. Výsledky za rok 2009 ještě nezveřejnil, ale podle analytiků byl ve ztrátě i loni. Domnívají se, že právě to může být příčinou jeho prodeje za symbolickou částku. „Cena transakce jedno euro indikuje, že firma měla s hospodařením problémy. Před několika lety firmou avizovaný záměr dostat se na úroveň ČTK naplněn podle mého soudu rozhodně nebyl,“ uvedl analytik Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus.

Úkol Mediafaxu? Najít klienty

Podle něj však pro CME nová akvizice představuje rozšíření možností zpravodajství a dopad na její akcie očekává neutrální. Podle analytika Patricka Vyroubala ze společnosti Atlantik bude pro Mediafax těžké najít klienty, ovšem na hospodaření CME to bude mít minimální dopad. 

Mediafax v ČR působí od roku 2008 a své služby poskytuje především TV Nova a jejímu zpravodajskému serveru tn.cz.

Vydáno pod