EU a hudební kanál MTV chtějí zatraktivnit volby do EP pro mladé

Brusel - Evropská unie se dohodla s hudebním televizním kanálem MTV, že bude vysílat sérii reklam s cílem dostat mladé lidi k červnovým volbám do Evropského parlamentu. Peníze na kampaň pro mladé budou vyčleněny z částky 1,9 milionu eur (asi 50 milionů korun), s níž unijní rozpočet počítá na propagaci účasti ve volbách. Podobné reklamy už MTV praktikuje na televizní obrazovce několik let například ve Spojených státech.

Účast ve volbách do EP klesla celkově od roku 1979 do roku 2004 ze 63 na 46 procent a mezi voliči mladšími 25 let je ještě menší. V národních volbách bývá voličská účast mnohem vyšší. 

„Pro mě je to prostě další způsob komunikace, který musíme použít, pokud to s mobilizací mladých lidí k využívání volebního práva myslíme vážně,“ řekla členka Evropské komise Margot Wallströmová, která má v komisi na starosti komunikační strategii. 

Podobným způsobem už MTV mobilizuje mladé voliče ve Spojených státech. Od roku 1992 tam vysílá reklamy, ve kterých hvězdy jako zpěvačka Madonna, aniž podporují nějakého konkrétního kandidáta, propagují účast ve volbách.