Český rozhlas vyhlásil 2,5milionový tendr na nové logo

Praha – Český rozhlas chce změnit logo. Vypsal proto tendr v hodnotě 2,5 milionu korun. Měnit by se mělo korporátní logo i loga jednotlivých stanic. Informuje o top časopis Týden. Nové logo by se mělo začít používat v roce 2013, kdy Český rozhlas oslaví 90. výročí zahájení pravidelného vysílání.

Vítěz výběrového řízení by měl pro Český rozhlas vytvořit zcela novou korporátní identitu celého portfolia značek rozhlasových stanic, uměleckých těles, soutěží a projektů. Uchazeči o zakázku mohou své nabídky posílat do 4. září.

„Sada logotypů by měla tvořit jeden vzájemně kompaktní a jednotný celek, který bude souznít s mateřskou značkou Český rozhlas, bude odpovídat charakteru a poslání instituce a působit moderním a nadčasovým vizuálním dojmem,“ píše se v zadávací dokumentaci tendru. Nynější logo rozhlasu z dílny agentury Men on the Moon pochází z let 1995 až 1996 a získalo ocenění Logo roku 1997.

Zavedení nového loga plánuje rozhlas již od dubna. Po jeho přijetí bude následovat postupná výměna přelepů na autech, vizitek i dekorací budov. Celkové náklady s tím spojené se podle mluvčího Českého rozhlasu Jakuba Čížka mohou vyšplhat až k částce 7,5 milionu korun.

Logo mění i Česká televize

Nové logo a vizuální styl v dubnu představila také Česká televize. Připravilo ho pro ni studio Najbrt. „Částka, kterou jsme za úpravu loga zaplatili studiu Najbrt, je 430 tisíc korun,“ uvedl tehdy generální ředitel ČT Petr Dvořák.

Nové logo ČT do značné míry vychází ze současného bílo-červeného loga. „Prozkoumali jsme mnoho různých cest, než jsme došli k výslednému tvaru, který zachovává princip dvou částí tvaru obrazovky. Už to však nejsou písmena, ale dva abstraktní tvary. Jsme totiž přesvědčeni, že tento symbol není třeba číst, protože jej každý identifikuje a vizuálně si ho ztotožní s původní značkou,“ popsal Aleš Najbrt ze Studia Najbrt.

Ředitel ČT Petr Dvořák
Zdroj: Vít Šimánek/ČTK

ČT nicméně hledala při redesignu loga inspiraci také v zahraničí. BBC a ORF byly patrně nejvýznamnějšími inspiračními zdroji, protože prošly historicky velmi podobným vývojem – jak v redesignu svého vizuálního stylu, tak i formou spolupráce s kreativním týmem uvnitř vlastní instituce (vedeného silnými osobnostmi – Martin Lambie-Nairn v případě BBC a Neville Brody u stanice ORF).