Slavíme zrod republiky

ČT24

ČT24
neděle 26. října 2014 Erik

Co chystá ČT? Odpovídal Milan Fridrich

Velikost textu:

Praha - V létě čeká na diváky České televize řada lákadel. Pro sportovní fanoušky bude určitě tím největším letní olympiáda v Londýně, které se bude ČT věnovat 24 hodin na kanálech ČT2 a ČT4. Diváci se mohou těšit i na nové cykly Toulavá kamera ochutnává Česko, Na cestě po Česku nebo Velikáni filmu. Chybět nebude ani Americké nezávislé léto, z populárních seriálů pak ČT nabídne třeba Chalupáře nebo Vlak dětství a naděje. Na dotazy diváků odpovídal na chatu ředitel programu ČT Milan Fridrich.

Milan Fridrich
Milan Fridrich

Léto v ČT

Panoptikum města pražského, Zdivočelá země III, Vlak dětství a naděje, Hraběnky, Proč bychom se netopili a Chalupáři. Tyto seriály uvidí diváci během léta na ČT1. Jak ale dodává Milan Fridrich: "Za seriál lze v jistém smyslu pokládat i filmové a televizní pohádky, které po tři měsíce vyplní páteční večery na jedničce anebo sobotní původní zábavu včetně velkých koncertů Karla Gotta, Waldemara Matušky aj."

Na léto jsou ale připraveny i novinky. Třeba Toulavá kamera ochutnává Česko, Na cestě po Česku, premiéroví Velikáni filmu, Americké nezávislé léto nebo dokumenty na ČT2.

Tahákem bude určitě v létě Olympiáda. I na tu padla v chatu spousta otázek. Česká televize bude vysílat Olympijské hry z Londýna 24 hodin denně na dvou programech - ČT4 a ČT2:  "Odvysíláme prakticky vše, co bude reálné, rozhodně veškeré disciplíny s českými sportovci a klíčová klání. To, co se přece jen nevejde na obrazovky TV, najdou diváci na webu ČT," říká Milan Fridrich.

Režie olympijského vysílání
Režie olympijského vysílání

"Televize má bohatý fond zábavní tvorby, budete opakovat zábavné pořady jako Televarieté, Dva z jednoho města či třeba koncerty skupin, jako je Olympic k 25 letům atd.?"  Tak zněl dotaz jednoho z diváků. Podle programového ředitele chce ČT do budoucna zacházet s archivem trochu jinak než v minulosti: "Uvědomujeme si, že v těchto pořadech je humor a herecké etudy, které jsou neopakovatelné, ale nechceme vysílat jen prostou reprízu. Chceme s nimi pracovat třeba tak, jako s nimi každý pátek pracuje cyklus Komici na jedničku." Reprízy ale i tak budou, v létě diváci budou moci znovu vidět třeba koncerty ke kulatinám Karla Gotta nebo Waldemara Matušky nebo setkání umělců ke kulatinám Stelly Zázvorkové.

Podzimní schéma:

Diváky samozřejmě zajímalo i to, co chystá ČT na podzim v rámci nového schématu. Programový ředitel zatím nebyl příliš konkrétní: "S novým podzimním schématem doznají  ČT1 a ČT2  po mnoha letech zásadnější změny, aniž by se opustila ta dobrá veřejnoprávní tradice," slíbil a naznačil, že ČT například nakoupila několik úspěšných zahraničních seriálů: "Myslím, že hodně diváků bude příjemně překvapeno jejich kvalitou i zaměřením." Vedle AZ kvízu a Taxíku by prý ČT mohla mít na podzim ještě jednu zajímavou soutěž. Milan Fridrich připustil, že současnému programu chybí více originálních nových cyklů, pořadů, seriálů a zábavy. "Věřím, že to se už v září s novým podzimním schématem změní."

Sledovanost ČT

Programový ředitel také odpovídal na otázky týkající se toho, do jaké míry je pro ČT důležitým kritériem sledovanost: "Posláním veřejné služby všude na světě je dělat takové pořady, které by byly veřejnou službou a dokázaly oslovit nejširší veřejnost ve svém žánru nebo programovém typu. Nečekáme u operního představení milion diváků, ale pokud by jich na druhou stranu bylo jen pár stovek, musíme si klást otázku, zda náklady na pořad nejsou v nepoměru s jeho odezvou. Do hlavního vysílacího času každé televize, jedno zda komerční, nebo veřejnoprávní, dává to nejlepší, co má a očekává zájem veřejnosti. Každá ale z jiných důvodů a každá také předkládá jiný typ pořadů. Sledovanost je jedním z důležitých kritérií, kterými se měří smysl a relevance veřejné služby. Zákon určuje cíle ČT, ale neříká, jaké nástroje k tomu má použít. A o tom je právě profesionalita. Znamená, že dokážete najít nástroje a typy pořadů, kterými budete schopni pokrýt důležitá společenská témata tak, aby zaujala co nejvíce možných diváků, aniž byste snížil kvalitu, podbízel se anebo dělal málo hodnotné věci. Sledovanost, spokojenost, zásah publika tzv. REACH a tzv. veřejná hodnota jsou klíčová kritéria úspěšné veřejné služby."


      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.