Radiokomunikace nabízejí v prostorách žižkovského vysílače datové centrum

Praha - České radiokomunikace vstupují na trh datových center, v prostorách televizního vysílače na Žižkově otevřely nové datové centrum Tower. Firma tak chce uspokojit vzrůstající poptávku po službách v oblasti Hostingu a Server Housingu. „Žižkovský vysílač je výborně zabezpečen, co se týče dostupnosti služby. Tím, že skončilo analogové televizní vysílání, jsme hledali jiné využití pro tyto prostory,“ uvedl ve vysílání ČT24 generální manažer radiokomunikací Kamil Levinský.

Vzhledem k vysoké dostupnosti dané lokality je centrum podle Levinského primárně určeno pro firemní zákazníky, a zvláště pro ty, jejichž obchodní model je závislý na dostupnosti dat (např. e-shopy, finanční instituce, retailové společnosti, které mají terminály na prodejnách, ale k serverům přistupují vzdáleně). 

Radiokomunikace počítají v první fázi s kapacitou 64 racků, v další fázi by se pak měla rozšířit až na 120 racků. „Klienti si u nás buď můžou obsadit celý rack, nebo určitou část. K tomu jsme schopni poskytnout kompletní datové propojení a případně i zálohu dat na cloudovém řešení,“ doplňuje Levinský. 

Žižkovský vysílač ale není jedinou lokalitou, kde chtějí radiokomunikace vybudovat datové centrum. V souvislosti s koncem analogového vysílání v ČR mají vytipováno devět objektů rozmístěných po celé republice, ve finální fázi by chtěly nabízet asi 2 000 metrů čtverečních plochy datových center. Podle Levinského jsou tyto objekty umístěny na optické páteřní síti a disponují také nezávislým napájením.

Poptávka po externích datových centrech mezi firmami roste, během příštích tří let by se mělo množství dat proudících ve světových datových centrech zvýšit o 330 procent. Podle ICT analytika Martina Zikmunda je růst způsoben dvěma faktory, zaprvé se zvyšuje nabídka v oblasti cloudových služeb, navíc jsou i menší firmy čím dál více závislé na IT struktuře. 

Využitím externích datových center mohou firmy ušetřit 15 – 50 procent celkových investičních a provozních nákladů na vybudování a provoz takového centra, upozorňuje manažer Českých radiokomunikací Marcel Procházka. Podle analytiků ovšem radiokomunikace naskakují do rozjetého vlaku, proto bude obtížné v současné konkurenci uspět.

Vydáno pod