Microsoft se Yahoo nechce vzdát

Praha - Microsoft se po čtrnácti dnech vrátil k jednacímu stolu a nabídl vedení internetového portálu Yahoo novou nabídku, založenou na pouhém propojení inzertních aktivit obou společností. Nemělo by se jednat o úplné převzetí jako dosud, i když Microsoft s touto variantou stále počítá. I redukovaný obchod by však mohl Yahoo zachránit od převzetí nespokojeným investorem Carlem Icahnem a jeho lidmi.

Hlavním účelem obchodu stálé zůstává spojení sil proti společnému nepříteli. Yahoo i Microsoft totiž mají společný zájem - chtějí si ukousnout větší kus z koláče internetové reklamy a stát se vážnou konkurencí pro suverénního lídra na trhu, globální vyhledávač Google. Jejich spolupráce by se podle New York Times měla týkat cílené reklamy. Microsoft by mohl například převzít inzertní divizi Yahoo nebo vytvořit společný podnik, který by využíval loni představenou technologickou platformu Panama.

Dvě hlavní postavy tohoto obchodu na straně Yahoo, předseda správní rady Roy Bostock i výkonný ředitel Jerry Yang, teď budou mít těžké rozhodování. Od ukončení fúze jsou pod velkým tlakem investorů, kteří se jen neradi vyrovnávají s poklesem hodnoty akcií. Rebel Icahn má podle svých slov mezi ostatními podílníky podporu. Větší rovnováha na trhu by vyhovovala i reklamním agenturám a jejich potenciálním zákazníkům. Dá se tedy očekávat, že budou do obchodu tlačení ze všech stran. V červenci je k tomu čeká důležité výroční setkání s akcionáři.