Tokio žije herním veletrhem Game Show

Tokio - Počítačové hry ve třech rozměrech ovládané celým tělem jsou trendem současné zábavy. Na tokijské Game Show vystavují velcí výrobci a vývojáři novinky ze světa počítačového hraní. Japonský svátek počítačových her přivítal už desítky tisíc fanoušků elektronické zábavy. Microsoft předváděl svůj systém Kinect, který promění celé hráčovo tělo na ovladač. Kinect by se měl na podzim objevit i na českém trhu. Největším tahákem stánku Microsoftu ale bylo pokračování herního hitu Halo.

Prvních třech dílů se prodalo po světě přes třicet milionů kopií a novinka Halo: Reach úspěšnou sérii pravděpodobně nepokazí. Hned při její premiéře za ni totiž hráči utratili 200 milionů dolarů. „Halo je zásadní část naší konzolové strategie. Necháváme hráče, aby nám pomáhali s dalším vývojem celé série. Úspěch při zahájení prodeje nás obrovsky motivuje k tomu zrušit dovolené a vymýšlet další pokračování,“ tvrdí Phil Spencer z Microsoftu.

Japonské Nintendo chce oznámit detaily své nové konzole 3DS až ke konci září, a tak veletrh vynechala. V Japonsku ale vystavují i menší vývojáři, kteří se zaměřují na nové a rostoucí herní scény - mobily a internet. „Herní trh loni dvojnásobně přerostl hudební a filmový trh dohromady. Kdybychom měli srovnat prodeje her s něčím podobným, tak asi s velkými hollywoodskými trháky,“ vysvětluje Stephen McGill z Microsoftu. „Například v den premiéry filmu Toy Story 3 utratili diváci za lístky 109 milionů dolarů. My jsme před třemi lety utržili v den premiéry Halo 3 170 milionů,“ dodává.

Reportáž Jana Beránka (zdroj: ČT24)

I na herní trh ale dolehla krize. Organizátoři letošního jubilejního dvacátého ročníku očekávají pětiprocentní pokles návštěvnosti. I tak jich ale na výstaviště Makuhari dorazí přibližně 180 tisíc.