Pecková je několikanásobná hříšnice. Ale věří v odpuštění

Máří Magdaléna, Dalila, Médea nebo Salomé - každá z těchto žen se provinila proti někomu i proti sobě, všechny spojuje hřích, a tím pádem i nová nahrávka mezzosopranistky Dagmar Peckové. Na album, které vyjde na konci března, si vybrala árie hříšnic - od svůdnic po vražedkyně.

„Celý ten nápad vznikl, když jsem se zaměřila na studium role Klytaiméstry od Richarda Strausse,“ prozradila Pecková. „Úplně mě vtáhla do sebe. Klytaiméstra zabila sekerou svého muže, jeho milenku a dvě společné děti, spáchala obrovský hřích, který ji tíží na duši.“

Pro album si vybrala biblické hrdinky a ženy z antických tragédií: Dalilu, Médeu, Elektru, Herodiu či Máří Magdalénu „Když se podíváte na postavy v mezzosopránovém oboru, tak téměř každá se dá označit za hříšnici. Snad je to temnější barvou hlasu,“ vysvětlila, proč musela výběr zúžit na určitá období. 

Vcítit se do komplikovaných rolí nebylo prý vždy snadné. „S Cherubiniho Médeou mám trochu problém, protože zabije obě své děti, což já jako matka těžko můžu chápat,“ uvedla jako příklad. Nová nahrávka není ale jen o hříchu - je podle Peckové také o odpouštění. „Příběh Máří Magdalény není zas tak temný. Dokázala skrz Ježíše Krista dojít odpuštění, otevírá se před ní nový život. Album má tedy určité vyústění - řešením hříchu je odpuštění,“ domnívá se pěvkyně.

Hříšnici nahrávala se Slovenskou filharmonií, Slovenským filharmonických sborem a dirigentem Aleksandarem Markovičem. Jako hosty si přizvala sopranistku Ivanu Veberovou (pro roli Elektry) a basistu Petera Mikuláše (Herodes v Mariottově opeře Salomé). Oba se spolu s Dagmar Peckovou představí 24. března na koncertě ve Dvořákově síni pražského Rudolfina, kde bude album pokřtěno. Vydání se dočká o tři dny později.

Dagmar Pecková: Řešení hříchu je v odpuštění (zdroj: ČT24)