Vilhelmová jako Dívka za zrcadlem řeší krizi s Oldřichem Kaiserem

Od počátku svých filmařských počinů sleduje režisérka a scenáristka Andrea Sedláčková osudy Renaty Soukupové a na jejich pozadí i proměny české společnosti. Fiktivní hrdinka se objevila v několika jejích televizních snímcích, nyní se k ní Sedláčková po deseti letech opět vrací. Před kamerou se znovu jako partneři sejdou Tatiana Vilhelmová a Oldřich Kaiser.

První příběh o Renatě Soukupové - Ze života pubescentky - natočila Andrea Sedláčková v roce 1999. Hlavní hrdinka v něm ale prožívala dospívání v osmdesátých letech. Hrála ji tehdy Anna Duchoňová. Od následujícího filmu roli převzala Tatiana Vilhelmová.

Ve filmu Můj otec a ostatní muži (2003) se Renata na sklonku normalizace vyrovnávala se svým otcem, zaměstnancem ministerstva vnitra, a poznala osudovou lásku - disidenta Ivana Holého. Stihla ještě emigrovat - a z emigrace ve Francii se vrátila ve snímku Krásný čas (2006), byla ovšem skutečností svobodného Československa rozčarovaná. Opravdová láska (2007) ji opět zastihla v Paříži, odkud ji zpátky domů přivedlo pátrání po osudech zemřelého otce a také touha mít děti, kterou s ní její partner nesdílel.

„Je to už čtrnáct let, co Renatu známe. Od té doby toho zažila spoustu. Přestěhovala se, vystřídala několik partnerů, narodilo se jí dítě a ukotvila se s Oldou Kaiserem alias Ivanem Holým, ale jak diváci uvidí, není to optimální,“ shrnula Renatiny osudy Tatiana Vilhelmová. „Jsem ráda,  že nyní je ta postava vyspělejší a řeší závažnější problémy a všechny příchody a odchody v jejím životě jsou fatálnější,“ dodala k chystanému pokračování série.

Z filmu Můj otec a ostatní muži (2003)
Zdroj: ČT

Ve filmu Dívka za zrcadlem je z Renaty filmařka, s Ivanem má desetiletou dceru a jejich vztah prochází vážnou partnerskou krizí. „Asi mohu prozradit, že mého soka v lásce hraje Vojta Dyk, takže mám pocit, jako bychom ani nehráli a bylo to doopravdy,“ uvedl Oldřich Kaiser, že do Renatina života vstoupí další muž, jehož ztvárnil Vilhelmové životní partner.

Zároveň Renata opět pátrá po minulosti svých rodičů, tentokrát ji nezajímá příběh otce, chce zjistit, proč ji v dětství opustila vlastní matka. Andrea Sedláčková při vyprávění dalšího Renatina příběhu využije její nové povolání režisérky. „Hned jak jsem začala psát scénář, věděla jsem, že chci, aby to byl film o natáčení filmu, o lásce, která se rozpadá, a aby to byl příběh, kde bude hodně paralel a zrcadlových situací,“ podotkla.