Eberhard Havekost v Rudolfinu konfrontuje obrazy s obrazy

Promyšleně zkoumá možnosti hyperrealistické malby nebo na své publikum naopak působí ryzí abstrakcí. Základem maleb německého umělce Eberharda Havekosta jsou často počítačově upravené fotografie, jimiž ve svém díle komunikuje s realitou. Nechce média, neposkytuje rozhovory a nenechává se natáčet ani fotografovat. Výjimku ale udělal při zahájení své pražské výstavy v Galerii Rudolfinum. Instalace s názvem Logik tu bude k vidění do začátku července.

Eberhard Havekost o své tvorbě: „Příběh mého obrazu začíná, když se nudím a probírám se svými fotografiemi. Přivádějí mě k nápadům, jak vytvořit obraz. To mě aktivuje. Fotografii pečlivě přemaluji na plátno, ale zároveň ji zbavím její původní dokumentární hodnoty. Tím jí vracím určitý náboj, chemii. Mám velkou radost, když se podaří mezi obrazy vytvořit vzájemný vztah. Když mezi nimi vzniká energie nějakého příběhu.“ 

Kurátor výstavy Petr Nedoma o Eberhardu Havekostovi: „Na první pohled je Eberhard Havekost poměrně těžko uchopitelný. Prakticky zachytí pouze zbytky sdělení z původní fotografie. Za prázdnotou zobrazení se skrývá nějaký příběh, realita, něco, co původně mělo - obvykle ovšem velmi banální - význam. Často jsou to obrazy, které jistým způsobem konfrontují realitu obrazu s naší běžnou denní realitou zahlcenou obrazy jako takovými. Mám na mysli především nekonečné fotografování pomocí mobilů, vytváření až odpadu ze zobrazení, ve kterém se brodíme a které nás totálně zahlcuje.“

Video Události v kultuře
video

Eberhard Havekost a Petr Nedoma o výstavě