Česká pěvkyně předvedla v La Scale grandiózní Krásu

Česká sopranistka Martina Janková ve čtvrtek debutovala na prestižní operní scéně v milánské La Scale. Pod taktovkou barokního specialisty Diega Fasolise se představila v roli Bellezzy neboli Krásy v Händelově oratoriu Triumf času a pravdy.

Martina Janková na scéně milánské La Scaly
Zdroj: Teatro alla Scala

„Intendant Alexander Pereira chce tímto prvním počinem v La Scale otevřít každoroční řadu barokních oper. Byli jsme takovými pokusnými králíky. Tento žánr v La Scale nemá tradici, ale musím říct, že publikum naše scénicky provedené oratorium přijalo velmi vřele,“ uvedla Janková, která se českému publiku představí 20. května na Pražském jaru.

Dobrá práce

Role Krásy obsahuje celkem devět árií. „Provází celým oratoriem od první do poslední árie, obsahuje koloratury a velmi intimní a pomalé árie. Je velmi krásná a těžká. Intendant Pereira mě po poslední oponě srdečně objal a zašeptal mi do ucha, že to bylo grandiózní. Domnívám se, že se mi podařilo udělat dobrou práci,“ podotkla Janková.

Video Události v kultuře
video

Martina Janková: La Scala má zvláštní akustiku

V dalších rolích vystoupili Lucia Cirillo, Sara Mingardo a Leonardo Cortellazzi. „Mezi třemi velice uznávanými pěvci jsem já takové cizí těleso, které ale naprosto vřele přijali. Podařilo se nám vytvořit naprosto soudržný, nádherný tým,“ popisuje spolupráci pěvkyně.

V Praze zahraje Gérard Wyss

Na Pražském jaru vystoupí Janková 20. května v Dvořákově síni Rudolfina s písněmi Leoše Janáčka, Johanesse Brahmse, Manuela de Fally, Josepha Canteloubeho a Ottorina Respighiho, zazní rovněž švýcarské lidové písně z kantonu Bern a Ticino. Na klavír ji doprovodí Gérard Wyss.

Letos čtyřiačtyřicetiletá sopranistka Janková patří k nejvýraznějším interpretkám mozartovského repertoáru současnosti. Od roku 1998 stálá členka souboru Curyšské opery ztvárnila většinu hlavních rolí v Mozartových vrcholných operních kusech.

Kromě Curychu hostovala také v pařížském Théâtre des Champs-Elysées, pražském Národním divadle, ve Státní opeře nebo v ženevském Grand Theatre. Pravidelně účinkuje na Salcburském festivalu. Vedle sólových recitálů se věnuje nahrávací činnosti.