Vincentův svět skončil trochu nezvládnutým mejdanem

Narodili se s holým zadkem v Queensu a teď s nimi můžete uhánět v hybridním super kabrioletu Cadillac Ciel po Sunset Boulevardu, perlit jako hvězda večírků na pláži v Malibu, dovádět se stádem krásných dívek na luxusní jachtě u Ibizy nebo vykračovat po červeném koberci pro Zlatý glóbus. V seriálu HBO válcovali v osmi populárních řadách televizní obrazovky už od roku 2004. A teď se Vince, Eric, Johnny Drama a Turtle, čtyři dobyvatelé Hollywoodského chodníku slávy, které jistí nezničitelný šéf studia Ari Gold, prodrali na filmové plátno. A tak se s nimi v podobném aranžmá, které poněkud zápasí s novou stopáží, ve Vincentově světě znovu setkáváme.

Opět je tady Eric Murphy (Kevin Connolly), Vincentův manažér, který se spolu s Arim Goldem (Jeremy Piven) stará o jeho kariéru a v četných mezičasech čeká až Sloan (Emmanuelle Chriquiová) porodí, jestli to s ním něco zásadního neudělá. Nechybí nadsamec a Vincentův nevlastní brácha Johnny Drama (Kevin Dillon), jehož céčkové herectví čeká dosud na svoji životní šanci. A na své si tu, po nakládačce v ringu, přijde i loajální parťák a milovník ženských hvězd bojových umění Turtle (Jerry Ferrara), který hodil bobek na showbyznys a slušně se živí kšeftováním s tequilou.

Hvězdou týmu je Vincent Chase, který už má své jisté místo mezi VIP hollywoodskými celebritami a právě slaví konec svého posledního, devítidenního manželství „Tak jsme vedle sebe leželi a najednou nevěděli, co si říct“). Na jachtu pozval jen pár svých kamarádů, nějakých dvě stě lidí, ale hlavně se tu brodí záplavou dívek v bikinách, které nedočkavě aspirují na dosud horké místo jeho bejvalky. Právě mu s nimi přijeli pomoci jeho kámoši a také mu zavolal Ari, který ho chce obsadit do svého nového filmu a netuší, že Vincent dospěl k životnímu rozhodnutí (které poznamená životy všech zúčastněných) a bude si ho chtít tentokrát také sám odrežírovat.

Režisér, scenárista a producent Doug Ellin, který je podepsán pod televizním seriálem Vincentův svět, se rozhodl udělat za tímhle veleúspěšným televizním projektem filmovou tečku. To má sice svoji logiku, ale zároveň postrádá přece jen dějově propracovanější scénář, který by slušel filmovému formátu a neohříval jen slité (byť chuť ještě nepostrádající) zbytky ze včerejška.

Děj je tu (na standardní stopáž celovečeráku) skromný jako oblečení dívek na Vincentově jachtě, a jakkoli kultovní figury hláškují, souloží, prohánějí se v luxusních bourácích a řadou situačních gagů, trapasů a konfliktních střetů nás provázejí barvitou hollywoodskou realitou, působí celek spíše jako rutinně namíchané medley, kopírující seriálový vzor a dokazující, že udělat ze sitcomu celovečerák není zívačka. Jakoby si Doug Ellin včas neuvědomil, že je třeba přitlačit na pilu již ve scénáři, protože se seriál přehoupl do jiného formátu, který ho má více rozvinout, a ne pouze mechanicky a naředěně parafrázovat. Na druhé straně je třeba konstatovat, že výsledek není modelově blbým a už vůbec ne laxativním výplachem (což v daném žánru není zdaleka samozřejmé). Spíše je to nevyužití potenciálu, který se zde nabízel.

To, co filmový Vincentův svět zdobí, je originální casting, který mixuje vyzkoušenou hereckou partu ze seriálu (jeho diváky asi nepřekvapí, že prim tu opět hraje neselhávající Jeremy Piven) s novými figurami (nepřehlédnutelný Billy Bob Thornton a jeho odporně buranský synek Haley Joel Osment) a tradičním zapojením hvězdného camea v čele s fakujícím Liamem Neesonem („Hej, Schindlere, neodvracej se od Žida!“) a výkonným producentem Markem Wahlbergem.

Každá dobrá party i každý sen ovšem jednou končí. A to platí i pro ty hollywoodské, jak je žili a snili Vincent a jeho věrní parťáci. A i když nám na závěr servírují spíše eintopf nežli rafinovanou delikatesu, asi bych s nimi vyrazil i na příští mejdan.